Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Teknik

Webhotell eller ...?

Inlägg 1 av 7

2005-04-29, kl 08:57

username

Olle
Hernegren

Inlägg: 1

Webhotell eller ...?

Jag ska lägga upp en enkel web-site för min nystartade skribentfirma. Bara en presentation och några länkar,
m a o inget avancerat på något sätt.

Finns det någon orsak att völja ett web-hotell i stället för att utbyttja de webmöjligheter som ingår i mitt bredbandsabonnemang?

Jag har möjlighet till vidarekoppling av webadressen, så jag kan utnyttja min firmadomän.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2005-04-30, kl 09:11

username

David
Hägg

Inlägg: 2

Det du bör kolla upp är om din bredbandsleverantör har någon garanterad "upp-tid" och om backuper tas på datat. Du måste också kunna peka om domänen till din bredbandsleverantörs namnserver/IP.

Eftersom du bara skall ha en enkel sida behöver du antagligen inte stöd för ASP.NET, PHP eller ASP och mer avancerade komponenter som oftast inte ingår i webbplats för bredbandsabonnemang.

Använd det utrymme du har till en början, och anlita en webbyrå som hjälper dig att få hemsidan professionell om du senare vill expandera.

Mvh David

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2005-05-03, kl 12:19

denno

denno

Inlägg: 20

Skall det inte vara något som uppdateras eller är kodat på komplext vis med databaser osv så kör med din internet leverantör. Kolla dock upp reglerna dom har. Vissa tillåter inte sidor som är komersiella.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2005-05-17, kl 15:29

username

Peter
Kartal

Inlägg: 5

Så länge du använder htm/html sidor kan du använda gratishemsida från din internet leverantör. En billig hemsida (9 kr) kan du köpa hos OPTit.se.
MVH Peter, www.optit.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2005-05-17, kl 18:38

username

Lars
Larsson

Inlägg: 23

Det finns billiga alternativ som b-one.net och surftown som har verktyg för att redigera sin egen hemsida. Det kan ändå vara ganska krångligt så jag har ett specialerbjudande under maj. Kolla på www.interaktiv.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2005-09-05, kl 09:37

username

Fredrik
Lundahl

Inlägg: 11

Hej..
Jag bedriver en verksamhet av försäljning av webhotells lösningar som ska passa alla!
Så vill du ha en billig lösning kontakta mig på mail: [email protected] eller gå in på våran hemsida och kolla priser och uppgifter... har du frågor så kontakta gärna mig!

http://www.linuxshells.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 7

2005-10-06, kl 02:16

username

Ulrika
Bengtsson
Bengtsson

Inlägg: 6

Jag har en väldigt fin erfarenhet av Loopia, en dygnetrunt öppen support, snabba svar och otroligt trevlig personal. Inte dom billigaste kanske men det är redan glömt vid första behovet av support. Jämför gärna Loopia och Spray, tårar, losslitet hår och många sömnlösa nätter är den STORA skillnaden. Jag har provat så jag vet.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat