Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Finansiering & Riskkapital

Fråga till investerare

Inlägg 1 av 5

2005-05-05, kl 21:10

mandersson

mandersson

Inlägg: 28

Fråga till investerare

Hej är en blivande företagare som håller på att testa min affärside om den är hållbar för tillfället, Allt är inte klart än men jag undrar vad söker ni hos affärsideerna och det blivande företaget för att ni ska välja att investera i det?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2005-05-06, kl 10:44

dantco

dantco

Inlägg: 4

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hej är en blivande företagare som håller på att testa min affärside om den är hållbar för tillfället, Allt är inte klart än men jag undrar vad söker ni hos affärsideerna och det blivande företaget för att ni ska välja att investera i det?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2005-05-06, kl 23:36

username

Trantor
Invest

Inlägg: 68

En investerare tittar först på kompetens och affärsplan. Affärsidéer är faktiskt inte mycket värde.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2005-05-08, kl 00:41

username

Jakob
Jonsson

Inlägg: 3

En investerare söker avkastning. Gärna hög sådan till lägsta möjliga risk. Helt riskfri avkastning kan du sätta den svenska 10-åringen (Sweden 10Y (1049) ) till 3.50 % om din affärside skulle vara helt riskfri så skulle en rationell investerare kunna tänka sig att investera motsvarande ett pris på företaget som är 29 ggr årsvinsten (om företaget inte växer årligen).

Nu finns det inte så säkra företag så inga investerare vill betala dom beloppen.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2005-07-22, kl 18:27

username

Daniel
Eriksson

Inlägg: 2

Citat:

Ursprungligen postat av:

En investerare söker avkastning. Gärna hög sådan till lägsta möjliga risk. Helt riskfri avkastning kan du sätta den svenska 10-åringen (Sweden 10Y (1049) ) till 3.50 % om din affärside skulle vara helt riskfri så skulle en rationell investerare kunna tänka sig att investera motsvarande ett pris på företaget som är 29 ggr årsvinsten (om företaget inte växer årligen).

Nu finns det inte så säkra företag så inga investerare vill betala dom beloppen.



Hej jag har hittat en båt försäljare i utlandet som ska sälja e båt för
600,000kr men jag saknar 300,000kr så säljer jag den för 1,2 miljoner värdet på

båten ligger på ca: 3 miljoner

säljaren är vettig och verkar äkta men tänkte åka ner och köpa den i sånnafall.

mvh. Daniel

Inläggets betyg
Svara Svara med citat