Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Lagar & Regler

Speciellt för Djuraffär??

Inlägg 1 av 4

2005-05-06, kl 11:23

LenaMaria

LenaMaria

Inlägg: 14

Speciellt för Djuraffär??

Hej!
Jag undrar om det finns några speciella regler och bestämmelser för att driva en djuraffär??? Jag ska inte sälja några djur utan bara produkter till hund och katt. Min vännina berättade för mig att hon tror att man måste sälja produkterna man köper in för minst tre gånger högre pris!! Stämmer detta??? I så fall är det inte konstigt om alla djuraffärer är så dyra... Det är ju det jag vill ändra på ju! Om någon kan hjälpa mig och svara på detta vore jag tacksam eller om ni vet någon websida där jag kan hitta info. Tack på förhand!
M v h /Lena-Maria

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2005-05-06, kl 16:36

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Att driva en affär vilken det än må vara är dyrt, kan man ha en lokal och sälja över internet, kan man med största säkerhet få ner priset, Det där är alltid en avvägningfråga. har du affären är du låst till den. och så var det alltid förr. så prova det andra sättet, men tänk på att efter alla kostnader så utav vinsten blir det vara lite drygt 1/3 kvar resten går till skatt och sociala kostnader. Själv hade jag en butik på Österlånggatan i Stockholm som jag just sålde till en djuraffär, men dom la av efter ett år och sålde vidare..
Lars
[email protected]
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2005-05-06, kl 18:31

LenaMaria

LenaMaria

Inlägg: 14

Jag hade tänkt att först öppna en djuraffär i en utav lokalerna jag själv äger. Då slipper jag i alla fall hyran. Men du menar alltså att om jag tar det dubbla priset av inköpspriset så kommer jag inte tjäna ett "skvatt"? Jag vill försöka ha så lågt så att jag kan få folk att åka till mig som bor några km utanför stan i stället för att gå till Arken och Zoologiska inne i stan. Jag måste väl kunna ha lägre priser än dem??? De är ju svindyra! Är det någon som vet hur mycke de sociala kostnaderna samt skatten ligger på ett ungefär? Jag är öppen för alla tips så bara bombadera mig! :) Tack igen!!!!
M v h /Lena-Maria

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2005-05-06, kl 21:51

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Visst kommer du att tjäna. Om din vinst efter avdrag för kostnader är 100.000 så går 2/3 bort men du har lite drygt 33.000 kvar. Förstår du nu. Att du har det i egen lokal förbättrar ju läget oerhört mycket.
Mvh
Lars
[email protected]
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat