Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Att arbeta hemifrån som skönhetsterapeut

Inlägg 1 av 4

2005-05-07, kl 22:14

username

Lisa
Gordon

Inlägg: 2

Att arbeta hemifrån som skönhetsterapeut

Hej!
Jag funderar att starta eget företag och arbeta hemifrån som skönhetsterapeut. För att kunna göra detta behöver jag någon typ av försäkringar, är det någon som vet om något bra försäkringsbolag som skulle kunna hjälpa mig med detta?

Jag funderar också att åka hem till mina kunder och utföra jobbet hos dem i hemmet och jag behöver försäkringar även för detta.

Vilka lagar gäller för att jobba hemifrån eller hos kunderna?

Vilka kvalifikationer krävs för att jobba med detta (svenska eller utländska)?

Finns det en marknad för att anlita skönhetsterapeuter att komma hem till ens eget hem och få behandling?

Mvh
Lisa

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2005-05-08, kl 15:34

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

För att svara på din sista fråga så tror jag att folk mer och mer uppskattar detta. I Riga där jag är lite då och då kommer det hem folk och fixar till oss. Jag har aldrig hört något om att man där har en försäkring.
Lycka till!
Lars
[email protected]
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2005-05-12, kl 16:45

username

Carina
Hagström

Inlägg: 14

Hej!
Jag har precis startat underklädesförsäljning via home-parties. Vi kanske skulle kunna samarbeta och sätta ihop kvällar i temat skönhet?

Hör av dig

[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2005-10-20, kl 11:00

username

Mikael
Andersson

Inlägg: 27

Hej Lisa.
Jag har produkterna du söker+utbildning nästan gratis.
Kontakta mig på.
[email protected]
Mvh
Micke

Inläggets betyg
Svara Svara med citat