Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Bussbolag Expressbussar

Inlägg 1 av 3

2005-05-15, kl 11:56

andersandersson

andersandersson

Inlägg: 4

Bussbolag Expressbussar

Har mycket begränsade tillgångar (100.000 till ett AB) men en massa kul idéer. Hur skall jag komma igång? Har gjort de prov som krävs av vägverket och vet alla tillstånd som krävs men hur skall jag kunna fixa en fungerande och pålitlig buss med bara ca 75-80.000 kr? Kan inte fixa borgen och vill undvika att gå i personlig borgen. Någon som har idéer? Vill inte leasa en buss för flera miljoner innan jag ser att det funkar.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2005-05-17, kl 13:37

username

Johan
Ericsson

Inlägg: 12

Hej Casbar,

Vad är företagets affärsidé? Är det ett resebolag där du ska vara chaufför eller ett trad. bussbolag som hyr ut bussar med och/eller utan chaufför?

Om det är chaufförsrollen du siktar på så är det ju vanligt att ha en enskild firma och ta uppdragskörningar för olika buss-/resebolag på längre eller kortare tid.

Är det ett helhetsansvar för bussresor som du vill ordna du siktar på, inkl. marknadsföring, bokningar mm och samtidigt köra bussen, finns det ju alltid bussar att hyra för den enskilda resan.

Maila om du har frågor. Vi har några kontakter inom bussbranschen som du kan höra med.

Vänligen
Johan Ericsson,
Ovation.se
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2005-06-05, kl 18:36

futuredreams

futuredreams

Inlägg: 16

vi har svaren, och en kanonide´. hör av dig på [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat