Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Export & Import

Import från China

Inlägg 1 av 4

2005-05-23, kl 11:51

username

Mats
Thurfjell

Inlägg: 1

Import från China

Hej
Har på gång att importera från China till Luleå
skulle vilja veta lite mer om containerkostnader?
Om jag ska ordna med container i china vart vänder jag mig?
Hur går det till att få varorna från grossisten till containern och sedan på båten och så vidare?
Ja frågorna är många men hoppas att det finns någon som kan hjälpa mig.

Mvh
Cecilia

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2005-05-23, kl 19:01

username

Ming
Lu

Inlägg: 8

det finns shipping company i Kina, som tar hand om container transport via "Seaway". Du kan även prata med leverantör, och fråga om de kan rekommendera något bolag som de brukar anlita för att exportera.

Vilken hamn skulle du frakta dina varor? Guangzhou Huangpu ligger i södra kina. Shanghai och Tianjin är de andra två hamnar som ligger i östra kina. Var ligger din leverantör?

Jag känner till några såna shipping company som kanske kan hjälpa till.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2005-06-20, kl 13:15

username

Lennart
Frostelid

Inlägg: 8

Har du behov av hjälp med förpackning av importvarorna? Kanske jag kan hjälpa dej?
Hör av dej till [email protected]
Lennart

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2005-08-07, kl 23:20

username

Anton
Bergström

Inlägg: 12

Hej!
Jag har en affärs idè som bygger på import av en viss vara. Men jag skulle behöva en kontakt eller ett företag i kina som arbetar åt mig.

Jag skulle behöva hjälp med importen och leverantörs kontakterna i kina. Självklart skulle det vara lönande för den/det som hjälper mig.

Är det någon som skulle kunna hjälpa mig eller känner till någon eller något företag som skulle kunna hjälpa mig att genomföra mina affärer så skulle jag bli mycket tacksam om ni mailar till mig.

Mvh: Anton

[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat