Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

Bokföra egen insättning!

Inlägg 1 av 5

2005-05-25, kl 14:13

username

Michal
Kosinski

Inlägg: 7

Bokföra egen insättning!

Hej,

Undrar om jag gör rätt på följande fråga. Jag skall bokföra en egen insättning i företaget. Jag krediterar konto 2916 (egen insättning) och debiterar kassa kontot (1010). Är det korrekt?
MAO - konto 2916 kan aldrig debiteras - men om det kan debiteras vad är det man gör då? Eget uttag bokförs på ett annat konto. Mvh/Michal

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2005-05-25, kl 19:01

username

Michal
Kosinski

Inlägg: 7

min kontoplan är nog lite gammal, bör uppdatera den. Frågan är fortfarande om jag gjort korrekt dvs vid egen insättning i företaget (pengar som jag skattat för via min tjänsteinkomst) skall jag: kreditera konto egen insättning och debiterar kassa kontot?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2005-05-26, kl 19:27

ambasengla

ambasengla

Inlägg: 12

Debitera 1910 (kassa) och Kreditera 2018 (övriga egna insättningar) om det nu är enskild firma som du har annars måste det bokföras på annat sätt.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2005-06-02, kl 23:16

username

Thomas
Johansson

Inlägg: 25

Behöver du hjälp med bokföring, bokslut deklaration mm.
Vi är en bokföringsbyrå med 40 års erfarenhet och låga paketpriser. Besök www.kindstromkonsult.se för kontaktinfo så ska vi säkert komma överens om ett bra pris för dej.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2005-06-03, kl 15:39

Lirvall

Lirvall

Inlägg: 11

SE UPP FÖR KINDSTRÖMKONSULT!

Hur seriösa kan de vara? De kan inte ens följa reglerna för "Vett och etikett" i detta forum.

Skärpning Kindströmkonsult!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat