Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Vill men har inga ideér!

Inlägg 1 av 9

2005-05-25, kl 14:54

gisney

gisney

Inlägg: 1

Vill men har inga ideér!

Jag vill starta eget men har svårt att hitta en bra affärsidé. Vad får ni alla er inspiration ifrån?

För min del finns en stor gård med stora utrymmen. En del kapital finnes. Är en person som har svårt att vara still och vill vara i farten. Vad skulle ni göra i min sits?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 9

2005-05-25, kl 16:32

username

Niclas
Eriksson

Inlägg: 15

Om du har stora utrymmen så gör mindre Förråd eller garage som folk får hyra,för tex bilar,båtar,husvagnar,möbler mm mm...Ett alternativ som ger pengar utan mycket jobb...En bra extra inkomst ialla fall...Lycka till

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 9

2005-05-25, kl 22:13

username

Borttagen
medlem

Inlägg: 15

Varje gång du ser en produkt fundera på vad som är bra med den - vad finns det för likande produkter? går det att göra dessa bra på samma sätt? Vad saknar denna produkt? Vad vore ett bra komplemet till denna?

Det handlar mycket om att ständigt fundera över produkter, dess fördelar mm...! Tillslut får du en kanonide och då är det bara att köra! :)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 9

2005-05-25, kl 22:41

username

Jonas
Sörborn

Inlägg: 2

Be en på designhögskolan designa en juste T-shirt. Sy upp en helsikes massa i olika färger. Be någon kändis, typ Per-Gessle måla något motiv som du kan trycka på T-shirtarna. mot att, säg 5-10 % av intäkterna går till något välgörande ändamål som han får välja själv.

Sälj sedan T-shirtarna, dyrt utav bara helvete. Så kan man köra med en slogan typ.. "Livsviktig shoppingrunda? Köp en T-shirt"...

Och så spinner det på... efter ett tag märker man att pengarna bara rullar in och kollektionen borde kanske utökas. Då ringer du någon annan svensk storhet och ber enligt samma idé, denne att göra något juste motiv till kanske en tröja, eller varför inte en handväska?

När Affärerna rullat på ett tag och människor börjar känna igen det välgörande modeföretaget, kanske man kan starta en liten restaurangkedja, där namnet på öl- och vinsorterna är utbytta från t.ex. norrlandsguld, och merlot - till WWF och
Bris(5kr av kostnaden på drycken går till respektive hjälporg.). Maten man serverar är även mycket nyttig och bra för hjärtat.

låter inte så dumt va?

mejla gärna på [email protected] och säg vad du anser om denna iden. även om du kommer sno den rakt av.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 9

2005-05-25, kl 22:43

username

Jonas
Sörborn

Inlägg: 2

Citat:

Ursprungligen postat av:

Be en på designhögskolan designa en juste T-shirt. Sy upp en helsikes massa i olika färger. Be någon kändis, typ Per-Gessle måla något motiv som du kan trycka på T-shirtarna. mot att, säg 5-10 % av intäkterna går till något välgörande ändamål som han får välja själv.

Sälj sedan T-shirtarna, dyrt utav bara helvete. Så kan man köra med en slogan typ.. "Livsviktig shoppingrunda? Köp en T-shirt"...

Och så spinner det på... efter ett tag märker man att pengarna bara rullar in och kollektionen borde kanske utökas. Då ringer du någon annan svensk storhet och ber enligt samma idé, denne att göra något juste motiv till kanske en tröja, eller varför inte en handväska?

När Affärerna rullat på ett tag och människor börjar känna igen det välgörande modeföretaget, kanske man kan starta en liten restaurangkedja, där namnet på öl- och vinsorterna är utbytta från t.ex. norrlandsguld, och merlot - till WWF och
Bris(5kr av kostnaden på drycken går till respektive hjälporg.). Maten man serverar är även mycket nyttig och bra för hjärtat.

låter inte så dumt va?

mejla gärna på [email protected] och säg vad du anser om denna iden. även om du kommer sno den rakt av.

din gård = lager förstås

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 9

2005-06-05, kl 18:28

futuredreams

futuredreams

Inlägg: 16

hej... kontakta mig på futuredreams.se jag har ett par förslag till dig...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 9

2005-06-09, kl 23:51

username

Henrik
Bergeld

Inlägg: 67

Ska sälja mitt företag www.bigoffice.se. Kanske något för sig. Jag säljer mobiltelefoner, mp3-spelare m.m.

Har annons under "köp & sälj" och se mer på www.bigoffice.se

Hör av dig så berättar jag mer

Med vänliga hälsningar

Henrik Bergeld
0707 955800

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 9

2005-09-02, kl 15:35

username

Jan
Jacobsson

Inlägg: 4

Hoppas Du har hittat något! Om inte så finns det en chans
om Du bor nära centralort och är bilintresserad och gärna kille då det kävs ganska god fysik med tanke på maskiner m.m.besök oss på www.carcosmetic.se
Mvh Jan-Olof

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 9

2005-10-20, kl 11:12

username

Mikael
Andersson

Inlägg: 27

Jag haren jättebra affärsidee.
Kontakta mig för mera info.
Mvh
Micke
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat