Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

Två frågor samt ett skämt som räddar helgen eller har jag fel?

Inlägg 1 av 10

2005-06-03, kl 10:30

username

Tomas
Loden

Inlägg: 72

Två frågor samt ett skämt som räddar helgen eller har jag fel?

Vill bara underlätta fredagen med ett litet (eller stort skämt..)

Fick ett erbjudande...av en konsult byrå i en tråd nedan..

"Har en bokföringsbyrå med 40 års erfarenhet och
låga kostnader. Gå in på www.kindstromkonsult.se för kontaktinfo. Vi ska säkert kunna komma överens om ett bra paketpris för dej."

Fråga 1: Skulle ni anlita ett konsultföretag med liknande sida?

Fråga 2: Känner någon till "kindstromkonsult" sedan förr..

Måste bero på deras låga kostnader att de inte har en bättre hemsida..

Tack kindstromkonsult, nu är helgen räddad.. :)

/ Tomas

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 10

2005-06-03, kl 12:23

username

Borttagen
medlem

Inlägg: 16

Citat:

Ursprungligen postat av:


Fråga 1: Skulle ni anlita ett konsultföretag med liknande sida?

Fråga 2: Känner någon till "kindstromkonsult" sedan förr.



Aldrig att man skulle anliten en firma som har sån oseriös hemsida. Speciellt inte när det gäller så viktiga saker som ens företags ekonomi.

Ingen seriös redovisningsfirma med stabil ekonomi och stor kundkrets skulle lägga in 23 olika annonser på sin hemsida!!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 10

2005-06-03, kl 13:15

Stefan M

Stefan M

Inlägg: 7

Det är ju tur att de sysslar med bokföring för hemsidor är ju inte deras grej;-)

Undrar hur de tänkte när de la upp en underkläds/bikinisajt under "nyttiga" länkar, inte för att någon länk var relevant för verksamheten.
Själv hade jag nog länkat till Skatteverket eller liknande.

/ Stefan

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 10

2005-06-03, kl 15:33

Lirvall

Lirvall

Inlägg: 11

SE UPP FÖR KINDSTRÖMKONSULT!

Hur seriösa kan de vara? De kan inte ens följa reglerna för "Vett och etikett" i detta forum.

Skärpning Kindströmkonsult!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 10

2005-06-03, kl 16:48

username

Lennart
Jönsson

Inlägg: 20

Ganska intressant att man klagar på en tafflig hemsnickrad hemsida, men ingen beklagar sig över eventuellt "taffliga" hemsnickrad bokföring.
Alla skall "kunna" bokföra och driva företag, men det är bara duktiga webdesigners som får göra hemsidor.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 10

2005-06-03, kl 17:07

username

Tomas
Loden

Inlägg: 72

lennartovic

Jag håller delvis med dig men sidan är inte ens tafflig, ska den representera en seriös konsultfirma och man inte kan anlita någon som kan i alla fall ta bort alla annonser/banners så är det bättre om man inte har någon sida uppe överhuvudtaget ..

Skulle du själv anlita ett konsultföretag som ska handha din kanske viktigaste papper/uppgifter vars sida är full "NYTTIGA LÄNKAR" som den här sidan..






Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 10

2005-06-03, kl 23:24

username

Lennart
Jönsson

Inlägg: 20

Min personliga uppfattning är nog inte så intressant, och det var väl det jag ville komma fram till. Man kan kritisera Kindströmkonsult för att använda detta forum på ett otillbörligt sätt, och det skriver jag gärna under på, men att offentligt kritisera någon för dålig smak och därefter förkasta dennes förmåga till något helt annat ser jag som helt främmande för mig. En hemsida som denna kommer troligtvis inte att skapa någon försäljning för Kindströmkonsult, så varför bry sig?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 10

2005-06-03, kl 23:36

username

Bengt
Lundberg

Inlägg: 9

Intressant tråd det här.
Först: Webbsidan i fråga ÄR faktiskt det allra värsta skräckexempel som jag har sett på år och dar. Det kunde förekomma sådana här sidor 1997 när jag började som webmaster, men jag trodde inte att något företag hade en sådan sida idag.
Det kan vara rätt som lennartovic säger att man inte kan förkasta någons förmåga som revisor för att denne har mycket dålig smak. Ändå kan man konstatera att folk reagerar instinktivt på en sådan sak. Det är inte alls bara så att den sidan inte ger nya kunder, den skrämmer faktiskt bort presumtiva kunder. Jag kan garantera att ingen som har råkat få se denna hemsida någonsin kommer att anlita företaget. Så ett allvarligt råd till företagsägaren: Ta genast bort den sidan från webben.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 10

2005-06-04, kl 22:51

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Det här skapar ju debatt och det är bra för blivande företagare att se och läsa olika synpunker och därav dra slutsater för sitt framtida agerande.
Lars
[email protected]
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 10 av 10

2005-06-05, kl 23:31

krilbedd

krilbedd

Inlägg: 3

Sidan verkar vara nertagen nu...

Kjell

Inläggets betyg
Svara Svara med citat