Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Etablera en vara på svenska marknaden

Inlägg 1 av 3

2005-06-09, kl 22:09

username

Daniel
Fränneby

Inlägg: 2

Etablera en vara på svenska marknaden

Hej.

Låt säga att man har en färdig elektronik produkt. Hur går man sedan tillväga för att få ut den till de stora återförsäljarna i Sverige? Var börjar man?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2005-06-10, kl 22:00

username

Joakim
Andersson

Inlägg: 46

Inte lätt.

Börja själv i lite skala eller ta kontakt med mig.

Via internet har jag marknadsföring samt e-handel om du ev vill ha en partner.

[email protected]

Maila mig mer info

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2005-06-15, kl 10:36

silfverhielm

silfverhielm

Inlägg: 28

Hej!

Jag driver med kollega företaget Connecting Partners som jobbar med (vad jag tror är) liknande frågor. Vi är inriktade på sälj, marknads och PR-frågor och jobbar mestadels med andras tjänster coh produkter. Verksamheten är indelade i ett flertal områden.

1. Vi går in som återförsäljare och säljer dina varor/tjänster under ditt eller vårat namn med dina verktyg, strategiska grundpelare och värderingar.
Här är vi alternativet för dig inte vill, kan eller har råd att anställa egna säljare.

2. Vi sköter hela försäljningsprocessen (har visat sig vara det bästa och mest efterfrågade alternativet). Vi tar i samråd med dig fram din idealkund, identifierar marknad och konkurrens samt lägger strategier för sälj och/eller marknadsföring.

3. Vi planerar din sälj och marknadsstrategi och förser dig med de verktyg du behöver för att själv göra jobbet om så önskas.

Vi är främst inriktade på tjänster/produkter av mer komplex och/eller konceptuell karaktär. Vi säljer inte telefoniabonnemang eller strumpprenumerationer så att säga.

Kontakta gärna mig med mer information.

Med vänliga hälsningar

Johnnie Silfverhielm

Connecting Partners
E-mail: [email protected]
Telefon: 08-5000 48 04


Citat:

Ursprungligen postat av:

Hej.

Låt säga att man har en färdig elektronik produkt. Hur går man sedan tillväga för att få ut den till de stora återförsäljarna i Sverige? Var börjar man?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat