Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Sälja bortskänkta varor

Inlägg 1 av 5

2005-06-22, kl 06:48

ELLSEE

ELLSEE

Inlägg: 28

Sälja bortskänkta varor

En gång per dag är jag inne på Blocket och söker efter saker som bortskänkes, och jag får alltid resultat. Nu tänkte jag att man samlar på sig en massa varor som man inte betalade någonting för, och sedan säljer dom för ett billigt pris.

Vad tycks om idén?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2005-06-22, kl 22:33

username

Henrik
Bergeld

Inlägg: 67

Jag vill inte vara negativ men finns det inte en anledning till att de skänker bort grejerna.

Vad är det hör något du har hittat som kan säljas?

Ha det
Henke

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2005-06-26, kl 08:52

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Har man en stor lokalyta till låg kostnad och ett bra läge samt lite marknadsföringskostnader så kan det vara en utmärkt idé Man kan kanske ha en avdelning där även andra får sälja överblivt, då blir det som en loppmarknad och drar mycket folk. I början på 70-talet var jag med en vän i Tyskland på en flomarket.. Det var så mycket folk och man fick betala för att ha bilen sående på en äng sedan för att komma in. Det var en tild i resa och rum som jag minns väl en i dag. Det här är även en gog gärning i återanvändning + att det finns saker som annars inte skulle kunna uppbringas, så lycka till.
Lars
[email protected]

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2005-08-20, kl 10:36

username

Lina
Ingemarsson

Inlägg: 6

Hej!
Jag tycker det låter som en bra idé men ett litet tips är att de saker du samlar på dig kanske behöver en make over!
Jag gjorde något liknande med några av mina gamla möbler, jag målade om, satte mosaik och klädde in i tapet och det gick mycket bättre att sälja, finns ju många med tummen mitt i handen!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2005-09-21, kl 00:31

username

Percy
Rosengren

Inlägg: 85

Vill du få framgång med försäljning av gamla prylar så att de går åt som smör i solsken så titta på det här. Här får du tips som slår alla rekord.
http://www.pr-publishing.com/index-filer/Page1462.html

Inläggets betyg
Svara Svara med citat