Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem

Sida 2 av 2

1 2
Forum Affärsidéer

är det här en bra affärsidé?

Inlägg 11 av 12

2005-07-27, kl 02:03

roblu

roblu

Inlägg: 52

Hej !
Du kan gå in på vår site www.barkopes.se (lite klen hemsida pga tidbrist men ändå) vi köper och säljer upp till 5 ton bär/frukt varje dag, och vi köper eller säljer gärna till dig dock ej fryst, ja vi kan sälja fryst men inte köpa fryst.
På sidan har du lite ungefärliga inköpspriser på olika bär och sånt.
Hjortron finns inte i polen vad jag har fått höra, dom har inte ens ett ord för det, under säson köps bären in för 50-60 kr under ett normal år, och beroende på säson kan priserna under sen vintern vara 195 kr, men som sagt, är bären förstörda/jästa så representerar dom ett värde av 0 kr/kg .
Du får gärna höra av dig till oss med frågor via mail eller tel 0657-10509 Roger/Lotta vi finns i Hälsingland men pendlar till Dalarna också varje vecka under icke semester tider, så vi kanske kan fixa något.
Det mesta vi köper in går till glögg, saft, sylt tillverkning och en del går till läkemedelsföretag som tex blåbär som används till ögondroppar.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 12 av 12

2005-08-25, kl 15:13

username

Adam
Jakob

Inlägg: 7

Jag är inte så bra på svenska men jag tror att kan ge dig ett råd. Gör altid först marknadsundersökning innan du tänker köpa eller sälja nåt.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Sida 2 av 2

1 2