Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Biluthyrning

Inlägg 1 av 4

2005-06-29, kl 23:34

___Robban___

___Robban___

Inlägg: 6

Biluthyrning

Hej!

Jag går runt och funderar på att börja med biluthyrning.

Nu tänkte jag höra om någon av er har några erfarenheter vad det gäller försäkringar och andra kostnader som man kanske inte räknat med. Det känns lite meningslöst att gå runt och fråga redan befintliga uthyrningsfirmor, antar att dom kanske inte är så hjälpsamma.

Alla erfarenheter och funderingar är välkomna.

Mvh Robert

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2005-07-05, kl 10:50

entapir

entapir

Inlägg: 15

Citat:

Ursprungligen postat av:

Hej!

Jag går runt och funderar på att börja med biluthyrning.

Nu tänkte jag höra om någon av er har några erfarenheter vad det gäller försäkringar och andra kostnader som man kanske inte räknat med. Det känns lite meningslöst att gå runt och fråga redan befintliga uthyrningsfirmor, antar att dom kanske inte är så hjälpsamma.

Alla erfarenheter och funderingar är välkomna.

Mvh Robert



Hej!
Kolla med försäkringsbolagen! Sen brukar almi eller jobs´n society ha bra rådgivare när det gäller kostnader och praktiska saker. De brukar ha en bra koll på vad som finns på marknaden också.
Man kanske måste utmärka sig för att synas som ny på vissa orter osv...
Fick förresten en superduperbra idé! Maila mig!
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2006-02-25, kl 16:00

username

Jag
Jagsson

Inlägg: 5

Hej jag har lite erfarenhet av biluthyrning. Det kan lätt bli "andra kostnader som man inte räknat med" + 98% av kunderna skapar inga större problem, men 2% av kunderna kan orsaka mera problem än alla andra tillsammans. EX totalkvaddad bil, rasad växellåda, förstörd inredning osv osv. Sedan så tycker jag att avskrivningsvärdet på fordonen är ganska stor. Positivt är att i mitt fall får jag kunder och jag går ändå plus på verksamheten. Men i bland undrar jag om det är värt det. PS jag har en liten verksamhet som bisyssla. MVH.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2006-03-30, kl 01:17

username

Niclas
Hofdam

Inlägg: 8

Hej!
Avskrivningsvärde?
Vad innebär det ,är det momsen?
Mvh

Inläggets betyg
Svara Svara med citat