Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

kostnader för olika utskick/annonsering

Inlägg 1 av 5

2005-06-30, kl 15:33

mrnowhereman

mrnowhereman

Inlägg: 311

kostnader för olika utskick/annonsering

Jag har ett företag som skall börja sälja annonser som nar ut till en speciell malgrupp. Jag vet dock inte riktigt vilka olika alternativ mina annonsköpare har, samt vad de kostar.

Vilket alternativ finns det för att na ut till en bestämd malgrupp? Och vad kostar det? Fördelar / Nackdelar med olika metoder.
tex ca-pris för att köpa 1000 adresser till en viss malgrupp, eller en liten annons i i en tidning som skickas till en viss malgrupp mm

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2005-07-04, kl 11:13

username

Tomas
Loden

Inlägg: 72

Hejsan

Det du i första hand ska fråga dig är hur du ska nå resultat dvs hur du ska få mottagaren att "nappa" på dina erbjudanden. Det jag menar är att det inte är en fråga om vad det kostar utan vad du kan vinna.

Min erfarenhet säger att adressead DM utskick till kund och/eller en tvåstegs-tidningsannons är det bästa att gå men det förutsätter att kunden öppnar/läser ditt meddelande också vilket är det svåraste. Kostnaden varierar men du kan kolla med posten online samt bransch tidning för att få en ungefärlig uppfattning av priset.


/ Tomas

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2005-07-04, kl 13:22

mrnowhereman

mrnowhereman

Inlägg: 311

Tack för ditt svar Tomas! Men vad menar du med "Det jag menar är att det inte är en fråga om vad det kostar utan vad du kan vinna" jag förstår inte riktigt. kan du ge ett exempel??

Mvh

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2005-07-05, kl 10:32

entapir

entapir

Inlägg: 15

Nu ska vi se om jag förstår vad du menar...
Fungerar du som mellanhanden mellan företagen och annonsmedierna, som en mediabyrå/rådgivare, eller säljer/producerar du annonser?

Tidningsutgivarna ger ut en liten spiralbunden pocket med alla TS kontrollerade tidningar. Där finns annonspriser, målgrupp och antal läsare. rekommenderas :)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2005-07-06, kl 18:34

mrnowhereman

mrnowhereman

Inlägg: 311

Tack för tipset!

Jag är ingen mellanhand, utan skall både sälja och producera annonserna. Det är dock inte tidningsannonser. Man kan likna det vid utskick lite grand, eller såna här erbjudanden man får hem när man precis har flyttat.

För företag som har denna målgrupp som mina annonser riktar sig till, finns troligen ingen bättre annonsering. Hur mycket kan jag ta betalt om de når ut till 10 000 i denna, för dem, perfekta målgrupp? är det 10.000kr/50.000kr/100.000kr/ännu mer/mindre?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat