Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

SPCS

Inlägg 1 av 6

2005-06-30, kl 23:07

username

Karoline
Persson

Inlägg: 10

SPCS

Sköter all bokföring via SPCS. Idag behövde jag kreditera en kundfaktura, men hur gör jag i reskontran för att denna debet och kreditfaktura ska ta ut varandra(avslutas)? I boken jag har till SPCS står att man inte kan ta bort en faktura som är journalförd. Men jag vill ju inte att denna kund ska få kravbrev för att inte jag kan få bort den. På min riktiga arbetsplats arbetar jag i Navision och där bokar man dem mot varandra hur lätt som hälst.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2005-07-01, kl 10:08

username

Barbro
Larsson

Inlägg: 58

Du måste boka bort båda fakturorna som betalda för att de ska ta ut varandra.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2005-07-02, kl 07:45

username

Karoline
Persson

Inlägg: 10

Men vad bokar jag mot? Jag kan inte boka mot post eller bank, och det finns inga andra alternativ.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2005-07-04, kl 13:30

username

Barbro
Larsson

Inlägg: 58

Varför kan du inte boka mot post eller bank? Fakturorna tar ju ut varandra så saldot på bank eller pg ska ändå stämma. Annars kan du lägga upp ett eget betalningssätt på exempelvis konto 1799 Observationskonto och göra en betalning på båda fakturorna däröver.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2005-07-07, kl 20:59

username

Thomas
Johansson

Inlägg: 25

Har en bokföringsbyrå med 40 års erfarenhet och låga kostnader. Besök www.kindstromkonsult.se för mer info.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2005-08-05, kl 15:17

username

Jocke
Höglund

Inlägg: 1

Tänk att kindstromkonsult inte har lärt sig Vett och etikett efter 40 år. De ska svara gratis och vara glada för ett tack i detta forum gäller ju:

# Gör inte reklam för tjänster eller produkter du själv säljer. Kommersiella annonser kan kostnadsfritt läggas in på vår Köp & Sälj-marknad.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat