Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Webbutik utan lager?

Inlägg 1 av 7

2005-07-05, kl 04:40

username

Dupe
Dupe

Inlägg: 1

Webbutik utan lager?

Jag funderar på att starta en webbutik men har inte möjlighet att köpa in ett stort lager med varor, undrar därför vilka möjligheter det finns att skicka vidare beställningar till min leverantör som sen skickar produkten till kunden, kom gärna med förslag, branch spelar ingen roll.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2005-07-05, kl 04:51

username

Mattias
Andersson

Inlägg: 12

Du kanske kan starta med en minimalt lager? Ta hem "ettor" på dina varor och beställ hem nytt oftare allt eftersom du säljer.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2005-07-05, kl 21:45

username

Henrik
Bergeld

Inlägg: 67

Jag är på g att sälja min webbutik www.bigoffice.se. Där säljer jag mobiltelfoner, mp3-spelare, gps m.m. Jsg för inget eget lager, ett skitbra koncept.

Hör av dig på [email protected] så berättar jag mer.

Ha det
Henke

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2005-07-06, kl 22:52

username

Johan

Inlägg: 121

bigoffice:
företaget kan du inte sälja, det är en enskild firma.
gör om det till ett HB med en partner istället, skaffa fram en webdesigner som får snygga upp sidan lite, pumpa in lite pengar i marknadsföring t.ex. banners så kommer omsättningen att öka.

satsa på lång sikt.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2005-07-07, kl 20:08

username

Niklas
Björnestål

Inlägg: 50

Det går inte att sälja företaget om man driver det som enskild firma, men det är inga problem att sälja verksamheten (webbbutiken) till någon annan.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2005-07-26, kl 03:22

username

Johan
Niklasson

Inlägg: 17

Det finns företag som tillhandahåller med fina webbbutiker från bara 995:- per år och uppåt. en del är dessutom enkla att använda.
Lycka Till! /Zander

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 7

2005-07-28, kl 17:21

username

Annette
Björkqvist

Inlägg: 12

Hej!

Du kan få köpa ett mindre lager av mig till en billig peng. Varuprover från 10:-
kläder till ung tjej/dam/barn
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat