Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Äkta företagsutbildning

Inlägg 1 av 3

2005-08-03, kl 23:40

username

Niclas
Mårdfelt

Inlägg: 4

Äkta företagsutbildning

Hejsan!
Jag undrar om det finns någon form av riktigt bra utbildning i konsten att vara företagare. Jag syftar på en kurs där man lär sig cashflow management, finansiering, problemlösning, hur man bör organisera sig osv. Utbildningen bör ledas av personer som varit framgångsrika med flera företag. Alla starta eget kurser verkar normalt vara "gå i konkurs-kurser". Jag söker något med affärsänglar, redovisningsexperter och så vidare. Kanske kan ni tipsa om någon intressant litteratur. Endast en liten procentdel av alla företagare tjänar stora pengar. Jag vill lära mig vad dessa gör, inte vad den stora massan gör och försöker ständigt förkovra mig kring detta. Tips någon?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2005-08-09, kl 23:53

mrnowhereman

mrnowhereman

Inlägg: 311

bli civilekonom... Finns säkert en del inriktningar som har egenföretagande som nisch. Tror Högskolan i Jönköping har något sådant. kolla www.hj.se

Blir nog svårt att lära sig allt du vill kunna i en kurs.

mvh

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2005-08-22, kl 00:46

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Utbildning och erfarenhet är 2 bra grundstenar. Med snart 40 år som företagsledare/företagare har jag lärt mig det mesta fram till dags dato för att kunna överleva och ha det ganska bra. Lettland är ett nytt intressant land när det gäller företagande och för vissa skulle det vara oerhört lönsamt att starta där. Intresserad?
Lars

[email protected]
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat