Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Tips & råd sökes

Inlägg 11 av 285

2004-09-21, kl 19:19

username

Peter
Gustafsson

Inlägg: 3

Jag söker Återförsäljare.

Besök sidan:
http://hosting.infocanarias.nu

Peter

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 12 av 285

2004-09-22, kl 14:00

username

Borttagen
medlem

Inlägg: 2

Vill du vara med i nordens idag snabbast expanderande MLM-företag? Jag kan garantera dig bästa kompensations-planen på marknaden och ett bra team som hjälpar dig igång .. samt hjälp och stöd under resans gång.

Strunta i CV:en, är du seriös, ambitiös och vill du jobba hemifrån utan att tillhandahålla produkter? Då är det dig vi letar efter! Jobba i 75 ländar med enbart en dator och emailadress som verktyg.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 13 av 285

2004-10-21, kl 19:09

username

Thomas
Lomvall

Inlägg: 7

Hej!
jag har idag en firma registrerad men har inte gjort något mer än just haft den reggad.
Nu så vill jag starta med min affärside men är sugen på att byta namn, eftersom jag kommit på ett toppennamn.
Hur gör jag det enklast?
Registrerar ny firma?
Går det att byta namn "enkelt" på sin gamla firma?
kostnad?

mvh Thomas

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 14 av 285

2004-10-31, kl 17:57

username

Medlem
#502

Inlägg: 2

Hej,

Någon som vet om man kan kvitta enskilda firmans vinst mot aktieförlust under året?

Hälsningar,

D Johansson

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 15 av 285

2004-12-01, kl 22:37

username

Mikael
Svensson

Inlägg: 4

Hej!
Jag behöver lite hjälp/råd. Jag har startat en enskild firma inom IT-konsultbranshen. Jag har fått några kunder och tjänat lite pengar. Mina frågor är följande.

1) Om jag gör ett jobb till en kund i detta fall en privatperson och jag tar 400:- betalt inkl moms. Hur mycket av dessa pengar skall jag gömma undan(så att säga) till skatt och moms? Hur mycket av dessa pengar kan jag så att säga ta ut till mig själv?
2) Måste jag ha ett särskilt bankkonto som står på företaget att förvara pengarna på eller går det bra att det är ett konto som jag själv äger och står på min inte använder förutom till företaget?
3) Finns det några bra kurser som inte kosta skjortan för en nybörjare som jag?

Blir MYCKET glad om någon kan hjälpa mig.

MVH
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 16 av 285

2004-12-03, kl 13:42

username

Fredrik
Nilsson

Inlägg: 3

Tjena jag är en erfaren och utbildad designer som på fritiden skall starta ett klädföretag. I Företagen kommer vi syssla med underkläder, T-shirts, Tröjor, Strumpor mm.

Vi sitter redan inne med så mycket matrial att vi skulle kunna fylla en hylla redan idag, Men vi kan inte hitta någon bra grossit med kläder. Det vi vill ha är T-shirt, Tröjor osv i bra matrial utan "TAG" i nacken men vi kan inte hitta det någonstans. Hur ska vi gå till väga ?

maila mig på

[email protected] eller svara här...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 17 av 285

2005-01-10, kl 17:43

username

Martin
Wendt

Inlägg: 1

Hejsan, jag är oerhört nyfiken på hur det skulle vara att starta ett eget café och bar! Jag har förstått det omfattande arbetet och är i full gång med min kompanjon med planerina, affärsidé o.s.v. Men vi undrar vilken typ av företagsform vi ska välja!! Måste man vara personligt och solidariskt ansvariga och riskera sin egen ekonomi??

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 18 av 285

2005-01-10, kl 19:16

username

Hugo
Flavet

Inlägg: 3

Jag håller på att starta ett företag där jag ska tillverka och sälja en produkt till återförsäljare. Det mesta är färdigt utom designen. Inte designen av själva formen, utan motiven på produkten. Letar nu efter någon som kan göra snygga bilder, eller har fina foton. Tack på Förhand/Hugo

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 19 av 285

2005-01-11, kl 19:22

username

Sussan
Hatefi

Inlägg: 8

Hej!
Vi har catering verksamhet inom Stockholm för företag och privata arrangemang. Vi serverar det mesta inom kall mat + persiska rätter vid förfrågan. Vi har en cafeteria sen många år tillbaka på söder som heter Café Blå. Ring gärna om ni har några frågor eller så kan ni bara komma till Café Blå för vidare information.

MVH
Café Blå
Sussan 0733-409300

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 20 av 285

2005-01-17, kl 17:17

username

Nicklas
Tend

Inlägg: 9

Jag driver ett enskild firma och behöver nu skaffa en fast uppkoppling.
Många av leverantörerna har två olika abbonnemangsformer: Privat och företagsabbonemang? Privat är oftast billigare.
Måste jag som företag köpa företagsabbonemang för att kunna dra av kostnaderna, eller vad är egentligen skillnaden?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat