Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Hund & kattbutik

Inlägg 1 av 5

2005-08-09, kl 23:08

Sonjam678

Sonjam678

Inlägg: 4

Hund & kattbutik

Har sedan en tid tänkt att öppna egen butik som säljer hund/kattartiklar i Stockholmsomr. Jag vill få lite mer kött på benen så därför undrar jag bla hur jag ska gå tillväga till en början? Behövs startkapital ur egen ficka el kan man ta ett lån? Hur hittar man lämpliga leverantörer? Lokal kan man ju antingen köpa el hyra men är lite osäker på vilket som är bäst? Också lite fundersam över efterfrågan på dessa produkter, lite svårt att förutspå det bästa geografiska läget sas. Det finns ju ett antal liknande butiker i innerstan (där jag ser även mig själv) men samtidigt ur konkurrens-synpunkt kanske det skulle vara bättre att placera sig utanför? Tacksam för svar!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2005-08-09, kl 23:24

Sonjam678

Sonjam678

Inlägg: 4

Rättelse: Var efterfrågan kan vara som störst? Eller om den är mättad. Hur undersöker jag sådant då jag saknar de rätta kontakterna?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2005-09-20, kl 00:19

GöranH

GöranH

Inlägg: 144

Hej ja är sadelmakare o gör 100 halsband om dagen skin är inte så dyrt koppel med du kan sitta o sälja till afärerna o ha en hemsida ja kan göra halsband till hundar katter marsvin all som har ben ja har gort mycket sånt men ja har ingen designers har flyttat utomlans ja behöver en ny om du kan o vill så varför inte hoppas du ärlig o inte skryter om det om du säljer till affären 300 kroner st o 100 stycken det är lätt då kännar vi ju 30.000 tusen ja orkar inte göra fler om dagen olika storlekar olika färger det är inte svårt sen om du kan så får du designers dem innan ja kan göra något så det blir du som får skötta det vi kan pratta sen ja har fler förslag om du tänker på läder o skin min epost är uyh290yahoo.se om du har en hemsida då ser du ju inte kunden där kan du ju sälja saker man bara tänker på ja tror nog du fattar hej då mvh Göran ja bor i Malmö

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2005-09-20, kl 00:35

GöranH

GöranH

Inlägg: 144

Ja glönde ordna ingen lokal efter jul har folk inga pengar då kan du sitta där med ko mage där sitter hår på insidan o det luktar som surstäming ungefär du börjar 9.00 o stänger klockan 18.00 5 dagar i veckan inga kunder på somaren bara fluger du kommer att tacka mej ja låvar dej ja har haft det så i 30 åe men ja gör ju så mycket mer ja gör ju saker till svt o många andra men ditt blir bara gammalt åk till ett slakteri var ska du annars få mat från det dugger inte med tor foder till hundarna sen går dom in o själer från dej kan du klara va en som har stulit dom rånar med dom vet att det är bara du som är där nej tänk på vad ja föreslog den som kommer först ska ja ta som min designers Hej då Göran

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2005-10-09, kl 11:40

LenaMaria

LenaMaria

Inlägg: 14

Sonja78

Har svarat dig i en annan utav dina trådar! E typ i samma tankar som dig! Maila mig: [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat