Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Designa underkläder - Var börjar man?

Inlägg 1 av 6

2005-08-11, kl 02:42

username

Zarah
Burman

Inlägg: 6

Designa underkläder - Var börjar man?

Hej!

Jag vill designa egna underkläder! Jag har massor av idéer i huvudet och på papper. Jag har tom Collection-namn och ett "företagsnamn". ;) MEN.. Var börjar jag?!

Jag kan inte sy själv. Jag har aldrig arbetat som designer. Jag är 19 år och gick ut gymn. i Juni (-05).

Jag söker designhögskolor, men de flesta vill ha arbetsprover och man ska ha gått en "textillinje" (elr liknande).

Måste jag först då gå en "sykurs" INNAN jag söker en högskola?! Eller kan man börja designa underkläder utan någon som helst bakgrund?!

Kan man kontakta någon som kanske vill hjälpa en? Som vill ta vara på just MINA idéer?

Jag behöver ALL hjälp jag kan få! Snälla!

Jag vill att det ska bli min framtid; Underkläder. Jag vill inget hellre!

//Zarah - [email protected]

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2005-08-11, kl 10:11

username

Amir
Adan

Inlägg: 39

klart att du kan lyckas utan nån utbildning. Men det gäller att nån gillar det du gör bara så nån antingen vill köpa dina idéer eller så kan du starta en egen affär på internet eller på riktigt och själv sälja dina plagg. Vad gäller att sy dina underkläder kan du betala andra för att göra det i värsta fall.

/Aimar

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2005-08-11, kl 18:32

username

Zarah
Burman

Inlägg: 6

Tack Aimar. Det låter ju lite lovande iaf. Skulle aldrig sälja mina idéer, eller ok, man ska aldrig säga aldrig. ;) Men helst vill jag ju helt och hållet sälja MITT EGET. =) Tack för ditt svar!!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2005-08-15, kl 23:25

username

Matilda
Yttergren

Inlägg: 31

Jag skulle kanske kunna sy upp efter dina idéer (är ej utbildad ;) ). Jag tänker inte sno ditt namn eller märke - jag har ju mitt eget! =)
Hör gärna av dig.
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2005-08-15, kl 23:27

username

Matilda
Yttergren

Inlägg: 31

P.s: menar förstås inte att MITT märke ska sitta på dina kläder. Ibland uttrycker man sig inte... glasklart!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2005-08-29, kl 15:41

username

Zarah
Burman

Inlägg: 6

Jag har rätt "svåra" idéer. Det är väldigt komplicerade idéer jag har, ja, inte allt.. men mycket. =)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat