Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Starta /öl/vin/spritbutik i Tyskland, Grossister?

Inlägg 1 av 5

2005-08-15, kl 16:21

username

Fredrik
Brännhage

Inlägg: 4

Starta /öl/vin/spritbutik i Tyskland, Grossister?

Funderar lite smått på att starta Butik i tyskland som säljer vin och sprit via internet.

Det kan inte vara praktiskt möjligt för en mindre butik att köpa direkt fån 50-75 olika öl och sprit tillverkare.
Så jag undrar vilka grosister det finns inom tyskland eller EU att köpa ifrån som har allt.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2005-08-15, kl 18:43

username

Björn
Johansson

Inlägg: 2

Det finns flera vingrossister men eftersom det är förbjudet i detta forum att ange webbadress. Vill du ha webbadressen skicka ett mail till [email protected].

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2005-08-16, kl 00:30

username

Fredrik
Brännhage

Inlägg: 4

mailat, om någon mer har tips så maila mig gärna på fredrikbrannhage[-a-]yahoo.se, tichiboy nämde bara vin vet inte om hans tips inkluderar öl och sprit. Googlat en hel del utan hittat. tyker det borde gå rätt lätt att hite men icke...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2005-09-18, kl 15:52

GöranH

GöranH

Inlägg: 144

Citat:

Ursprungligen postat av:

Funderar lite smått på att starta Butik i tyskland som säljer vin och sprit via internet.

Det kan inte vara praktiskt möjligt för en mindre butik att köpa direkt fån 50-75 olika öl och sprit tillverkare.
Så jag undrar vilka grosister det finns inom tyskland eller EU att köpa ifrån som har allt.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2005-09-18, kl 15:53

GöranH

GöranH

Inlägg: 144

Citat:

Ursprungligen postat av:

Funderar lite smått på att starta Butik i tyskland som säljer vin och sprit via internet.

Det kan inte vara praktiskt möjligt för en mindre butik att köpa direkt fån 50-75 olika öl och sprit tillverkare.
Så jag undrar vilka grosister det finns inom tyskland eller EU att köpa ifrån som har allt.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat