Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Tips & råd sökes

Inlägg 81 av 285

2005-05-11, kl 22:32

username

Lars
Eriksson

Inlägg: 23

Om jag ska köpa in en mobiltelefon för företagets pengar med mitt privata visakort, kan jag då göra kredit på säg 5000:- på 1920 postgiro, debit på 2013 egna uttag. Efter detta går jag och köper mobilen med mitt visakort och då jag kommer hem bokför jag en insättning (kredit) på 2018 (egna insättningar) på 5000:- och 1000:- på 2641 (ingående moms) och 4000:- på 6212 (mobiltelefon)??

Kan jag göra såhär eller måste jag först göra köpet med företagets pengar (enskild firma) och sedan göra en insättning på 2018 med 6212 och 2641 motkonto? Blir inte det samma sak?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 82 av 285

2005-05-25, kl 09:10

username

Jan-Erik
Eriksson

Inlägg: 11

Hej jag söker personer som vill jobba med guld,telefoni o reseboende.jag heter jan-erik eriksson och bor utanför borås men söker i hela landet. maila till mig för mer information eller skriv här. min mail adress är [email protected] MVH Spiken

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 83 av 285

2005-05-26, kl 10:40

username

Jan-Erik
Eriksson

Inlägg: 11

Hej mitt namn är jan-erik eriksson och jag bor i borgstena "ligger norr om borås " jag har kommit i kontakt med ett globalt nätverksföretag som heter questnet, och söker därför fler som skulle vilja se deras koncept som i mitt tycke är kanon i allafall om man gillar att resa mycket i världen. deras produkter är bl a reseboende.guld (mynt o klockor) telefoni. skicka ett mail på [email protected] eller skriv här MVH jan-erik

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 84 av 285

2005-05-26, kl 15:14

Tuvin

Tuvin

Inlägg: 1

Kontakta dina potentiella kunder. Med ProspectTracker får du reda på vilka företag som besökt, tidpunkt, vilka sidor som intresserar dem osv.

Läs mer på http://www.nodiodev.se.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 85 av 285

2005-06-09, kl 20:57

username

Daniel
Fränneby

Inlägg: 2

Hej.

Låt säga att jag vill öppna en klädesaffär och sälja redan befintliga kända märken. Förutom lokal och dylikt, vad är det som krävs? Vart börjar man?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 86 av 285

2005-06-12, kl 13:21

username

Per
Ejerhed

Inlägg: 13

Jag har inte riktigt förstått hur man ska bokföra en fakturajournal.

Om jag har en för varje vecka exempelvis, då bokför jag ju den i slutet av varje vecka.

Men vad händer med alla de fakturor som ännu inte är betalda, ska jag flytta över de till nästa vecka eller bokför jag om samma faktura journal flera gånger allteftersom fakturorna på den betalas. Alltså jag sammanställer en enskild fakturajournalen en gång i veckan till allt är betalt?

Finns det ingen bra sida någonstans där man kan läsa om detta?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 87 av 285

2005-06-20, kl 22:05

username

Thomas
Sundström

Inlägg: 6

Någon som vet något bra forum om ekonomi på nätet.
Detta forum verkar rätt öde!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 88 av 285

2005-06-23, kl 11:16

username

Mats
Lindqvist

Inlägg: 5

Finns det någon som importerar plast, glas eller lucite ringar. Hör av er i sådant fall..
Mvh Mats

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 89 av 285

2005-06-26, kl 15:36

username

Lasse
Wöien

Inlägg: 33

Hej!
Jag jobbar för ett kinesiskt företag ägt av svenskar.
Vi hjälper svenska företag att få kontakt på den kinesiska marknaden.
Vi söker säljare som kan hitta kunder som kan vara intresserade av produktion eller inköp i Kina.

Vi är inte produkt eller leverantörs bundna, så vi kan handla med stort sett alla typ av varor.

Det är alltså upp till dig vad du vill sälja och till vem.

Vi har tills nu handlat endel med PR produkter, stålproduktion, badkar och en massa annat smått som smycken, brudklänningar mm.

Du hittar kunden och vi hittar produkten.

Din ersättning är procentuell av det du säljer. Ca 5-10%

Hör av dig om det är intressant med en beskrivning av dig själv.

Mvh Lasse, Qcheck Inc.
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 90 av 285

2005-08-09, kl 08:26

username

Therese
Pettersson

Inlägg: 12

Hej alla innovativa företagare!
Vi ska nu ha premiär för vår butik/studio och tänkte höra om ni har några goda tips på någon smart pr kupp/marknadsföring man kan göra som inte kostar skjortar. Några tips eller ideer får gärna mailas till [email protected]

Mvh
Therese
ps. Det är försäljning av festkläder, brud och balklänningar som gäller.ds

Inläggets betyg
Svara Svara med citat