Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Hur skapa inkomster på ett Community på nätet?

Inlägg 1 av 4

2005-08-30, kl 23:49

username

Daniel
Åsbrink

Inlägg: 7

Hur skapa inkomster på ett Community på nätet?

Har tänkt att dra igång ett community/forum på nätet som riktar sig till en målgrupp som ännu inte har något eget forum. Vad man än undrar inom den här målgruppen så ska man kunna hitta svar och ställa frågor och utbyta idéer mm vi ett forum. Tanken är inte ett "Lunarstorm" med chatt och egna personliga sidor utan mer som ett vanligt forum. Jag själv tillhör målgruppen och vet att detta behövs.
Det jag funderar på nu är hur man kan få in pengar på detta. Det lär ju ta tid innan man får stort antal besökare.
Sälja reklamplats är en grej, men vad tar man för sånt ca(självklart beroände på antal besökare mm)?
En mindre shop med tröjer om andra enklare grejer.
Men vad mer?
Det ska inte kosta något att registrera sig men med registreringen kommer ju också "månadsmail" eller liknande som även de kan innehålla reklam.
Är det något speciellt man bör tänka på när man drar igång nåt sånt här?

Tacksam för alla tips och ideér jag kan få!
Tror inte jag blir rik över en natt men vill ju självklart kunna dra in pengar på verksamheten.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2005-08-30, kl 23:52

username

Admir
Hercinovic

Inlägg: 170

VIP medlemskap är allt vanligare bland communities. Som VIP får man tillgång till en del viktiga funktioner och då betalar man en avgift per månad eller per år. SMS betalning brukar va lätt att genomföra och det ska inte kosta mycket ... typ 50 kr per kvartal.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2005-08-31, kl 00:17

username

Sammi
Ekdahl

Inlägg: 27

Annonser min vän, det är ett ord som kommer att florera mer och mer, internet annonser.
allt går ju att sälja. om ditt forum ska vända sig till personer med intresse för styling av bilar så ska självklart de som levererar stylig och tuning produkter vara med på er sida med banners och liknande.

viktigt är nog att du startar upp det sm hobby först, när du har mycket medlemmar som är aktiva på forumet så säljer du in banners till företag inom vald kategori.

lycka till.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2005-09-08, kl 15:29

denno

denno

Inlägg: 20

googleads.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat