Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

SFI i sverige!

Inlägg 1 av 7

2005-08-31, kl 10:19

username

Johan
Karlsson

Inlägg: 4

SFI i sverige!

Hej! Jag är en kille på 23 år och ska starta SFI i sverige.
SFI är ett av världens bästa tillskottsmärke,men ändå okänt i sverige.Jag kan få tag på en E-butik för 150/kr per månad,samt skulle det max kosta mig 5000 kr för importering av varor.Jag tänkte börja sälja det deras starka protein som jag själv har testat ,ger styrkeökning
efter andra dagen.

Iallafall så sitter jag och försöker få tag på min handläggare på arbförmedlingen för det finns ett bidrag
på 60 000 kr som jag kan få för det är allt jag behöver för att hålla företag och mig själv levande i 6 månader framöver.

Ekonomen jag träffade sa att riskfaktorn är låg i företaget.

Frågan: Vad är det för statligt bidrag dom menar ,det är inte starta egetbidrag? samt finns det nån man kan få pengar av utöver arbetsförmedlingen

Ps: jag har aldrig jobbat förr...Så lån på banken är ju uteslutet.Jag kommer få ensamrätt på SFI i sverige för det finns inte här... Förvånad själv faktiskt...Så finns det någon
företag som ger ut pengar ? eller något ,behöver hjälp.

mvh Johan karlsson
MSN: [email protected]

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2005-08-31, kl 13:24

username

Ml
Pettersson

Inlägg: 5

Hej Johan.

Jo, jag driver själv ett företag som går riktigt bra faktiskt. Jag ställer jättegärna upp med ca 100.000:-!

Framförallt med tanke på att proteinet nu ger resultat så snabbt, jag menar, protein går ju vanligtvis en ganska lång väg genom kroppen innan den kan den omarbetas och utöka muskelmassan. Men kan du nu garantera snabba resultat bara genom ett mirakelprotein (inte doping alltså) så kan det inte vara svårt att få fler företag intresserade. Jag tror själv inte att alla dopingskandaler den sista tiden påverkar företags investeringsvilja i ett liknande projekt, nu när CSR-polisys blir allt viktigare.

Att du aldrig haft ett jobb och helt verkar sakna erfarenhet från företagande kan inte påverka alltför negativt, jag menar, du får ju helt nya vinklar på saker och ting vilket bara kan ses som positivt!

Svara gärna snabbt om et är intressant!

Lycka till så länge.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2005-09-01, kl 09:08

username

Nicklas
Lundberg

Inlägg: 6

Hej Johan.

Bidraget du pratar om är starta eget bidrag som man kan söka på arbetsförmedlingen men det gäller att du har en affärsplan som är noga genomarbetad. Om arbetsförmedlingen tror på din affärsplan och tror på din ide så får du bidrag i 6 månader= a-kassa

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2005-09-02, kl 10:38

username

Jarl
Isacson

Inlägg: 2

Du har allt att vinna och inget att förlora, så kör hårt.
jalle

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2005-09-06, kl 18:01

username

Johan
Karlsson

Inlägg: 4

SafeMade!

Proteinet är WPI protein och ät 95 % och vi som tränar vi vet vad det menas.

https://www.sfimg.com/AffiliateStore/Item.sfi?id=1300
Om jag får din Email Salfmade kan du få läsa om det.

Det finns liknande märken i sverige som erbjuder för 500 kr inklusive frakt 906 gram protein av det här styrkeslaget.

Jag anser att det är för dyrt de dom säljer och sen räcker det bara i 10 dagar 906 gram.

Jag hade ju planerat sälja 906 gram gånger 3 då som räcker i 30 dagar ,samt 30 dagar retur rätt.

Liknande företag erbjudet det här proteinet,men inget slår SFI ,inte ens Twinlab ,SFI diet produkt i pulver är dubbelt så starkt och 200 kr billigare.

mvh Johan karlsson

MSN: [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2005-09-07, kl 18:20

mandersson

mandersson

Inlägg: 28

Hej Enjoy22, vill inte paja din affärside men ungefär alla vassle protein på marknaden är just WPI (Whey Protein Isolate) och alla dom har en väldigt hög upptagningsförmåga i kroppen det finns olika skillnader i framställs som ger det lite olika % protein mängd men alla ligger över 90% av WPI, så det är inte så stor skillnader på proteinpulver och proteinpulver iallafall inte om det är whey eller vassle som det heter på svenska.

Vill ni läsa mer om protein så finns det här: http://www.muskelbyggarn.com/optimum/protein_info.html

P.S Sidan är en företagssida som också säljer kosttillskott så dom belyser gärna sina egna produkter här men det är ändå bra fakta om just proteinpulver.

MVH Mattias

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 7

2005-09-14, kl 01:00

username

Johan
Karlsson

Inlägg: 4

Hej! , jag tänker inte längre återförsälja SFI produkter pågrund utav deras dyra frakt till internationella länder.

Jag tror inte du hittar ett protein som har en styrka över 83 % protein i sverige.Det kan du lätt räkna ut försig.
100 gram 80 gram protein per 100 gram är 80 % protein per 100 gram och blir 80 % värde av 100 gram.

Samt att SFI hämtar sitt protein ifrån världen bästa protein källa och det har jag inte hittat i nån produkt i sverige ännu.

Men att alla protein har " 90 % " som värde ,det är inte produkter för under 1000 kr iallafall som har det.Kolla med ast ? dom säljer för 908 gram för 500 kr med frakt.

Många blir lurade idag av att äta billigt protein som sägs vara lika bra som ett annat,då kan dom lika gärna dricka mjölk.

mvh Johan

PS: återförsäljar ett nu ett starkt protein på fredag.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat