Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Teknik

Internet Cafe

Inlägg 1 av 4

2005-09-01, kl 11:28

username

Hassan
Fakhro

Inlägg: 1

Internet Cafe

Hejsan!
Håller på att starta ett Internet Cafe men behöver hjälp med saker när det gäller spelen.
Hur skall jag gå till väga?
Gäller det 1 spel per dator, eller kan man köpa licenser?
Jag tänker använda Smartlaunch som serverprogram men vill gärna veta hur jag skall göra för att köpa spelen.
Var köper jag in spelen?
Grossist eller vad?

Jag räknar med att starta med 20 datorer.
Kom gärna med tips.

Mvh Hassan

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2005-09-01, kl 15:11

username

Andreas
Poike

Inlägg: 108

Du köper speciella licenser av spelen. Jag antar att du ska vända dig till förlagens svenska försäljningsorganisationer. Vissa förlag har egna försäljningsoragnisationer i Sverige, medans några har lagt ut ansvaret på externa företag. Du hittar de flesta företagen under rubriken "Swedish distributors" på adressen http://www.manual.nu/?page=links_se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2005-10-09, kl 09:07

username

Fredrick
Andersson

Inlägg: 7

Tjena Hassan! Jag äger ett internet/nätverkskafé i Halmstad och jag kanske kan hjälpa dig. Vissa spel som tex Counter Strike (steam) köper du via licens på http://www.boomtown.net/da_dk/index.php. Andra spel tex warcraft3 köper du in som vanligt, 1 spel per dator, kom ihåg att du i Smart launch kan dela ett visst antal nycklar mellan datorerna, du behöver alltså inte fler ex av spelet än du beräknar spelas samtidigt i ditt kafé. Onlinespel som tex world of warcraft och everquest behöver du bara köpa in ett ex av, spelaren tar med sitt egna konto till kaféet och loggar in med det.

Frågan om var du köper in spelen är lite svårare att svara på, jag har till mitt kafé köpt in spelen på bla www.webhallen.com och game (butik i Halmstad). Av någon anledning så är grossisten dyrare än dessa...

Hoppas detta var till någon hjälp och hör gärna av dig om du undrar nåt mer. min mejl är [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2005-11-15, kl 10:52

username

Fredrik
Lundahl

Inlägg: 11

Är du intresserad av att köpa en server som du kan utnyttja som spel server kontakta mig på [email protected]


Citat:

Ursprungligen postat av:

Hejsan!
Håller på att starta ett Internet Cafe men behöver hjälp med saker när det gäller spelen.
Hur skall jag gå till väga?
Gäller det 1 spel per dator, eller kan man köpa licenser?
Jag tänker använda Smartlaunch som serverprogram men vill gärna veta hur jag skall göra för att köpa spelen.
Var köper jag in spelen?
Grossist eller vad?

Jag räknar med att starta med 20 datorer.
Kom gärna med tips.

Mvh Hassan

Inläggets betyg
Svara Svara med citat