Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

En dröm om en liten butik

Inlägg 1 av 7

2005-09-12, kl 09:13

username

Anna

Inlägg: 2

En dröm om en liten butik

Jag vill så gärna starta eget och jag har börjam till en idé om vad jag vill göra. Jag vill ha en liten butik som säljer saker från Asien, kanske främst från Indien, typ kläder, smycken, inredningsdetaljer m.m. Mycket likt Indiskas affärsidé kanske, men i mycket mindre skala. Hade även tänkt att koppla ihop detta med försäljning över internet. Än så länge är det bara på "drömmar-stadiet", men jag vill ju gärna veta lite mer om hur jag ska kunna komma igång.
1. Startkapital - ska jag börja köpa trisslotter? :) Hur ska man få ihop pengar till startkapital om man absolut inte har möjligthet att spara ihop det?
2. Inköp - var ska man få tag i de saker man vill köpa. Ska man direktimportera själv? Hur mycket jobb är det med själva importen isf? Eller ska man åka ner på inköpsresor för att få tag i de saker man vill ha? Eller finns det "indiengrossister" dolda i vårt avlånga land?
3. Och hur vågar man ta steget?? :) Hur lång tid kan man räkna med för att "komma igång" och börja ta ut iaf en liten minimal lön?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2005-09-12, kl 11:48

username

Frida
Ehnar

Inlägg: 4

"Kompanjon inom mode & accessoarer"

Jag söker en kompanjon som har liknande arbetserfarenheter eller kompletterande erfarenheter och som alltid har haft i bakhuvudet att starta något eget men som vill ha någon att bolla idéer med, dela kostnader och vinster med.
Jag har jobbat med kollektionsframtagning sedan år 2000 och gått en modeutbildning innan dess.
Har resvana och har jobbat emot både detalj och profilbranschen.
Du kanske har erfarenhet av försäljning till profil o detaljhandeln, marknadsföring och bra känsla för mode.
Jag bor i Göteborg.

Vid intresse skriv till mig så kan vi se om vi har samma mål och personkemi.
[email protected]

Mvh Frida

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2005-09-14, kl 11:45

username

Stefan
Stefanescu

Inlägg: 28

Citat:

Ursprungligen postat av:

Jag vill så gärna starta eget och jag har börjam till en idé om vad jag vill göra. Jag vill ha en liten butik som säljer saker från Asien, kanske främst från Indien, typ kläder, smycken, inredningsdetaljer m.m. Mycket likt Indiskas affärsidé kanske, men i mycket mindre skala. Hade även tänkt att koppla ihop detta med försäljning över internet. Än så länge är det bara på "drömmar-stadiet", men jag vill ju gärna veta lite mer om hur jag ska kunna komma igång.
1. Startkapital - ska jag börja köpa trisslotter? :) Hur ska man få ihop pengar till startkapital om man absolut inte har möjligthet att spara ihop det?
2. Inköp - var ska man få tag i de saker man vill köpa. Ska man direktimportera själv? Hur mycket jobb är det med själva importen isf? Eller ska man åka ner på inköpsresor för att få tag i de saker man vill ha? Eller finns det "indiengrossister" dolda i vårt avlånga land?
3. Och hur vågar man ta steget?? :) Hur lång tid kan man räkna med för att "komma igång" och börja ta ut iaf en liten minimal lön?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2005-09-14, kl 11:51

username

Stefan
Stefanescu

Inlägg: 28

Citat:

Ursprungligen postat av:

Citat:

Ursprungligen postat av:

Jag vill så gärna starta eget och jag har börjam till en idé om vad jag vill göra. Jag vill ha en liten butik som säljer saker från Asien, kanske främst från Indien, typ kläder, smycken, inredningsdetaljer m.m. Mycket likt Indiskas affärsidé kanske, men i mycket mindre skala. Hade även tänkt att koppla ihop detta med försäljning över internet. Än så länge är det bara på "drömmar-stadiet", men jag vill ju gärna veta lite mer om hur jag ska kunna komma igång.
1. Startkapital - ska jag börja köpa trisslotter? :) Hur ska man få ihop pengar till startkapital om man absolut inte har möjligthet att spara ihop det?
2. Inköp - var ska man få tag i de saker man vill köpa. Ska man direktimportera själv? Hur mycket jobb är det med själva importen isf? Eller ska man åka ner på inköpsresor för att få tag i de saker man vill ha? Eller finns det "indiengrossister" dolda i vårt avlånga land?
3. Och hur vågar man ta steget?? :) Hur lång tid kan man räkna med för att "komma igång" och börja ta ut iaf en liten minimal lön?

Hejsan tänker du starta eget i liten skara har jag en bra kläd levrantör du kan vända dig till , du får beställa kläder i liten mängd du får dessutom en bra rabatt på det du beställer det är inte många levrantörer som ger rabatt
Vid intresse maila mig [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2005-09-15, kl 15:37

username

Lisa
Arlbrandt

Inlägg: 20

Hej! Jag har planer på att åka till Bangladesh för att välja ut och även designa och låta tillverka kläder, smycken, väskor o dyl, som jag tänker sälja själv och genom andra. Liten skala till att börja med.

Min tanke är att jag ska gynna små företagare och skickliga hantverkare på plats, och att människor i Sverige ska köpa dessa saker för att de är så vackra, inte bara för att de är billiga. Dessa skickliga skräddare och konstnärer bör inte buntas ihop i undermåliga fabriker för att sy t-shirtar som vi kan köpa för 19 kronor. Eller hur? Jag vill sälja till "medelpris" - mittemellan H&M o Filippa K.

Om du är intresserad och kommer igång med din butik - hör av dig. Jag finns förresten i Skåne.

[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2005-09-19, kl 19:22

mollan

mollan

Inlägg: 6

Hejsan Emelia
Vad är det för smycken och kläder du säljer
Jag finns i skåne och jobbar med försäljning av dam kläder , skulle även vilja sälja lite smycken mm
Du kan väl maila och berätta vad du har förnågot
mvh Camilla
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 7

2005-09-19, kl 22:54

GöranH

GöranH

Inlägg: 144

Du kan börja i morgon om du vill [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat