Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Potentiella sponsorer

Inlägg 1 av 2

2005-09-12, kl 21:49

username

Cecilia
Malm

Inlägg: 7

Potentiella sponsorer

Ligger i startgroparna att starta ett café med lite speciell inriktning (småbarnsföräldrar och gravida) och har upptäckt att man som fattig arbetssökande inte står högst på lånelistan hos bankerna. Frågan är nu om ni har några tips på om det finns några företag som kanske skulle vara intresserade av att sponsra mitt café så att det kan komma igång!

Tackar ödmjukast // insula

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2005-09-13, kl 09:15

mandersson

mandersson

Inlägg: 28

Hej faktiskt tänkt på det där själv att företag sponsrar i butiker. tex i ditt fall skulle det kanske vara nån barnmatstillverkare eller liknande. Om företag är intresserade eller inte har jag ingen anning om men en bra markndsundersökning skulle kanske ge svar på det. Fråga olika företag i samma nisch tex barn, fast inte sånt som konkurrerar med ditt företag tex blöj, mat och leksaks tillverkare om det finns intresse att synas med dig, tror det kan vara en stor fördel för stora företag att synas med små företag, för ett litet företag har oftast en större trovärdighet och känns ärligare än ett stort, så det kan vara riktigt attraktivt erbjudande för ett större företag.

Det med att större företag använder mindre företag att marknadsföra sig används redan, du har väl sett tv-reklamen för SJ där det är en litet cafe i det gröna med två mulatter som pratar om att man kan komma och dricka cafe och äta glass i Stockholm och sen kommer Sj in med en liten snutt där dom säger att vad Göteborg-Stockholm kostar.

Jaja mycket pladder från min sida men helt värt att ta en titt på det om det är nåt att använda sig av.

Lycka till!!

MVH Mattias

Inläggets betyg
Svara Svara med citat