Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Vad kostar marknadsundersökning?

Inlägg 1 av 9

2005-09-16, kl 21:24

username

Niklas
Håkansson

Inlägg: 6

Vad kostar marknadsundersökning?

Hej,

Jag funderar på att starta ett företag och har en bra affärsidé tror jag!
Men man vill ju inte chansa utan att veta att det finns en marknad för de produkter man tänkter sälja..
Så min fråga är om någon vet nåt bra & billigt marknadsundersöknings företag?

Hade tänkt mig ca 20 frågor till ca 100-150 personer av en speciell målgrupp..

Mvh Niklas

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 9

2005-09-16, kl 21:27

username

Niklas
Håkansson

Inlägg: 6

Glömde säga att jag övervägt att dela ut undersökningar men just för att hitta min målgrupp hade varit för mycket jobb..
Beroende på vilket pris man kan få så kan det ju vara värt det.. tid, bläck & papper kostar ju det med :-)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 9

2005-09-16, kl 22:27

jempa686

jempa686

Inlägg: 81

Hej!

Kan inte ge något exakt pris på hur mycket det kostar att göra en marknadsundersökning. Det jag kan säga är att om du vill ha en undersäkning gjord speciellt utformad efter dina behov på svar, kommer det att kosta betydligt mer än att köpa en redan färdig undersökning. Man får ställa sig frågan om en marknadsundersökning verkligen kommer att ge svar på de frågor du har så det blir värt pengarna. Kanske du kan söka svaren på andra sätt. Finns t.ex statistik över en viss målgrupps inköpsvanor osv man kan köpa. Dem brukar inte vara alltför blodigt kostsamma.

MVH Jenny

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 9

2005-09-17, kl 03:07

sussan

sussan

Inlägg: 54

Hej!
Vi är ett telemarketing bolag som har många års erfarenhet med bland annat marknadsundersökningar, kontakta oss för en närmare information om priser etc.

MVH
Sussan Hatefi
Jet Sales
08-321619/0733-409300

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 9

2005-09-18, kl 12:32

username

Niklas
Håkansson

Inlägg: 6

Tack för alla svaren.. Jag blev lite intresserad av det här med statestik.. Kanske kunde svara på en del av mina frågor iaf.. Vad kostar det att få fram statestiken i så fall?

Ingen som vet nåt pris exempel på vad en undersökning enl. ovan kan kosta i runda siffror iaf?

Mvh Niklas

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 9

2005-10-13, kl 17:19

username

Borttagen
medlem

Inlägg: 6

Förutsatt att det rör sig om marknadsundersökning via telefon så kan jag varmt rekommendera Tuks Telemarketing.

Jag jobbar med reklam och varumärkesfrågor och är alltså frekvent beställare av marknadsundersökningar. Hos TTM har jag alltid fått extremt bra priser parallellt med mycket väl utfört arbete.

Se www.tuks.se för mer information, prislistor etc, eller slå en signal till Juhan och be om en offert!


mvh Christoffer

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 9

2005-10-28, kl 03:26

username

Robert

Inlägg: 4

www.marknadsdialog.se

//kan hjälpa dig

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 9

2005-12-29, kl 17:24

username

Kristin
Simonsson

Inlägg: 11

De billigaste viset är be några vänner ringa upp folk i din stad med hjälp av telefonkatalogen eller eniro.
Så gjorde jag..
Satte 4 timmar om dagen ett tag och ringde kostade några hundringar extra i telefonräkningen men de är smällar amn får ta=)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 9

2005-12-29, kl 17:24

username

Kristin
Simonsson

Inlägg: 11

De billigaste viset är be några vänner ringa upp folk i din stad med hjälp av telefonkatalogen eller eniro.
Så gjorde jag..
Satte 4 timmar om dagen ett tag och ringde kostade några hundringar extra i telefonräkningen men de är smällar amn får ta=)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat