Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Kritisera www.klappa.nu

Inlägg 1 av 8

2005-09-17, kl 13:03

username

Medlem
#34740

Inlägg: 2

Kritisera www.klappa.nu

Hej,
Håller på att dra igång en verksamhet som erbjuder en lite annorlunda exponeringsmöjlighet. Nån gång i framtiden så kommer vi förmodligen att anlita en professionell hemsidetillverkare, men detta är inte aktuellt i nuläget. Just nu skulle jag vilja få kritik på vår sida och gärna med direkta tips om hur vi kan förbättra den själva. Vi har ingen aning om vad folk tycker och tänker om den, så alla kommentarer är högst välkommna. Eftersom vi har begränsade erfarenheter av att skapa hemsidor, så finns det säkert en massa grundläggande saker som vi borde fixa (som att sidan inte funkar i Firefox osv). Skulle verkligen uppskatta allas åsikter och tips.
MVH Carl Stockenberg
www.klappa.nu

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 8

2005-09-18, kl 01:12

username

Acke
Pettersson

Inlägg: 49

Fixa en ny logoype (eller åtminstonde förminska den ni har på sidan) och gör länkknapparna mindre.

Hör av er till mig så kan jag hjälpa er med en ny logotype och lite ny design.

[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 8

2005-09-18, kl 11:34

username

Bengt
Lundberg

Inlägg: 9

Om ni ska dra igång försäljning av en ny produkt så duger inte den här sajten. Det laddas för trögt i IE på Win och att den inte fungerar i Firefox är idag helt oacceptabelt, det är elltför många som använder Firefox idag för att man ska kunna strunta i det.
Utseendemässigt kan man förstås förbättra detaljer, men det är ingen idé när sidan är felkodad från grunden, bara att börja om ifall ni ska satsa kommersiellt med detta.

Bengt Lundberg, www.inskrift.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 8

2005-09-18, kl 12:09

username

Medlem
#34740

Inlägg: 2

Tack för tipsen! Bra råd från er båda. Jag hade redan insett att det mesta behövs göras om och storleken på knappar, logga, bilder osv, är en av dom första sakerna som skall åtgärdas. Problemet med Firefox är givetvis högst prioriterat även det. Däremot vet jag inte hur jag skall göra för att få sidan att ladda snabbare? Är det mängden grafik eller "tyngden" på bilderna som är problemet? Vi kommer ju att förmodligen behöva öka antalet annonser, banners osv. Eller är detta snarare ett resultat av att sidan är felkodad som du sa, Bengt?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 8

2005-09-18, kl 22:05

username

Bengt
Lundberg

Inlägg: 9

Citat:

Ursprungligen postat av:

Däremot vet jag inte hur jag skall göra för att få sidan att ladda snabbare?


Jag har inte tagit mig tid att titta igenom all kod. Lite gratistips kan jag ge, men mer grundligt stöd måste jag be om lite betalt för. Det jag såg var att ni hade en stor Flash på första sidan. Jag kan säga att jag skulle absolut inte gjort den grafiken i Flash, den går att göra minst lika snygg som animerad gif. Gör ni den som animerad gif laddar sidan betydligt snabbare plus att ni inte får problem med de som inte har flash installerat, eller jobbdatorer som blockerar alla flash. Sammantaget är det fler som inte kommer att se den där Flash-bilden än vad ni förmodligen tror. Betydligt många fler skulle se den om den var animerad gif - och som sagt, jag skulle kunna göra den där snyggare i animerad gif än som den är nu i Flash.

/Bengt Lundberg, www.inskrift.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 8

2005-10-06, kl 20:14

entapir

entapir

Inlägg: 15

ohh!
är det såna trumpinnegrejjer man blåser upp? Lekte med såna i arvika. Skoj :)
Får inte fram nån info i firefox (har mac- ingen explorer)
många frågor nu!
är det det jag tror, är det en rackarns kul och billig produkt isf.
Sidan borde visa det bättre. flash är inte fel mot målgruppen, men måste såklart fylla sitt syfte.
Mitt råd är att köpa ngn superbillig webbmall från ngn webhost, spray t.ex, som ni bara lägger in era egna bilder i. koden blir rätt och ni får ut ert budskap på minimal tid. alt. pyntar ni upp för att låta en webbyrå göra det.

Kontakta mig gärna! jag är intresserad av att veta mer åt en kunds räkning!
jesper / [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 8

2005-10-17, kl 18:43

username

Susanne
Cederholm

Inlägg: 62

Texten ni har verkar vara Times och den passar att läsa i pappersformat, till skärmläsninga ska ni ha typ Arial.
Jämför texten på den här sidan och er, denna är mycket lättare att läsa.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 8

2005-11-20, kl 20:38

username

Mikael
Jägare

Inlägg: 12

En bra hemsida behöver inte kosta så mycket. Skickar gärna en offert utan att ni förbinder er till något. Skicka gärna mig ett mail på [email protected] så får ni referenser, prisförslag. m.m

Inläggets betyg
Svara Svara med citat