Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Starta budfirma

Inlägg 1 av 4

2005-09-20, kl 13:48

username

Tobias
Karlsson

Inlägg: 1

Starta budfirma

Vad skulle krävas för att starta en egen budfirma? själv tog jag studenten i sommras och har ett B-körkort. Har ett tillfälligt jobb men jag måste ha ett jobb efter detta. Det är svårt att få ett jobb så jag tänkte skapa ett. Budfirma är min första tanke, men har även funderat på att öppna en butik.. någon som har lite tips eller kanske några ideer som ni vill dela med er?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2005-09-20, kl 22:41

username

Percy
Rosengren

Inlägg: 85

Inlägg 3 av 4

2005-09-22, kl 13:32

username

Henrik
Falang

Inlägg: 1

Hej Tobias!

Vi på Knivkultur AB söker 1 person med B-körkort för att leverera. Vårt företag slipar och säljer knivar till företag och privatpersoner, men måste nu ha en person som kan köra ut till kunder.
Välkommen att kontakta oss på [email protected] för mer information!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2005-10-05, kl 13:33

wigge 85

wigge 85

Inlägg: 5

jag jobba för en budfirma innan. och det är inte lika roligt som det låter. det blir ett AB då. säga att du köper en företagsbil för 300 000kr (ny), olika skatter, bensin, reperationer, service m.m. du måste köra in cirka 55-65 000kr om du ska få en lön runt 20 000kr. och för att kunna köra in dom pengarna måste du ofta jobba övertid. priserna är så pressade hos bufirmer idag att man måste jobba väldigt effektivt och mycket övertid. iaf där jag var.
men jag trivdes väldigt bra med jobbet, även om det blev mycket övertid.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat