Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Finansiering & Riskkapital

Investerare sökes.

Inlägg 1 av 3

2005-09-22, kl 23:49

Orely

Orely

Inlägg: 5

Investerare sökes.

Jag har under de senaste månaderna tillsammans med 2 av mina kompanjorer planerat inför starten av ett nytt företag. Vi har under de två första månadern studerat våra blivande konkurrenter (H&M, Kappahl, Brothers, Sisters, MQ, Peppers och många fler).

Jag tror starkt på att vi kan ta oss in på marknaden och få en andel av den, med tanke på att det enda fördelen de har är att de är välkända, har större kapital. dock då vi kommer ut med ett nytt varumärke så blir det svårare för dem att studera oss och förutse vad vår styrka och svaghet må vara.

Med tidigare erfarenhet inom försäljning, marknadsföring, bokföring samt som egenföretagare vet jag att om jag får chansen så kommer jag ta för mig, visa företaget var marknaden finns och stanna där för att utvecklas.

Nu till själva problemet, vi har nu sparat ihop 35.000kr och på grund av nedskärningar på företagen vi jobbade på så har vårt sparade kapital stannat. Vi söker dig, som är redo att investera, redo för utveckling, redo för nya idéer!.

Tack på förhand.

då vi inte ännu startat företaget använder jag av min hotmail address. ni kan nå mig på [email protected] eller mitt nummer som är för de som vill göra affärer. 0762-667259

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2005-09-27, kl 18:36

username

Christofer
Nilsson

Inlägg: 4

Hur kan ni påstå att ni "studerat våra blivande konkurrenter" då det enda ni kommit fram till är "att det enda fördelen de har är att de är välkända, har större kapital". Ni kanske ska tänka på centrallager, gemensamma inköp, användande av reklambyråer. Skulle ni klara det?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2005-11-15, kl 21:41

Orely

Orely

Inlägg: 5

tacksam för ditt svar, tag kontakt med mig.
[email protected]
så kan vi diskutera närmare.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat