Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

Årsomsättning för klädbutik på internet kontra lokal?

Inlägg 1 av 3

2005-09-29, kl 18:31

username

Jaana
Thunberg

Inlägg: 6

Årsomsättning för klädbutik på internet kontra lokal?

Sitter och kalkylerar... Någon som kan ge en fingervisning på hur stor årsomsättningen är på en vanlig klädbutik i en lokal kontra en klädbutik på internet?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2005-09-29, kl 22:53

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Vi diskuterade just det här med att ha en kläd eller skobutik på nätet, och ställde oss frågan om någon skulle köpa då, tveksamt men det skulle var intressant och höra era synpunker angående detta spörsmål.

Lars
[email protected]
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2005-09-30, kl 00:33

jempa686

jempa686

Inlägg: 81

Citat:

Ursprungligen postat av:

Vi diskuterade just det här med att ha en kläd eller skobutik på nätet, och ställde oss frågan om någon skulle köpa då, tveksamt men det skulle var intressant och höra era synpunker angående detta spörsmål.

Jag skulle kunna tänka mig att köpa åtminstone kläder på nätet. Är ju inte värre än att beställa på postorder. En förutsättning är givetvis att det inte ska vara några problem vid byte av storlek och klädstorlekarna måste vara utsatta med alla mått och inte enbart S M eller L. Skor däremot vill jag prova i butik.

Tror det är svårt att jämföra lönsamheten på de olika alternativen. I en nätbutik får man räkna bort merförsäljningen som personlig service väldigt ofta ger. Kostnaderna för de båda alternativen är ju också en faktor som inte är jämförbar. Sedan finns det ju en massa omätbara fördelar en butik har kontra en nätbutik och tvärtom. Personlig kontakt t.ex kan enligt mig aldrig helt bytas ut mot näthandel.

MVH Jenny

Inläggets betyg
Svara Svara med citat