Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Teknik

IT-CAFÈ! Tips/Råd

Inlägg 1 av 3

2005-10-04, kl 10:49

username

Jonas
Skalin

Inlägg: 1

IT-CAFÈ! Tips/Råd

Hallå alla företagare och blivande företagare! Jag är en 19-årig Entreprenör från Örnsköldsvik som ska starta ett IT-café här i stan. Mitt IT-café kommer att bestå av ~30st datorer, till en början. 3 Klanrum kommer också att finnas tillgängliga och dom innehåller 5 datorer i respektive rum för dom som inte visste det. Örnsköldsvik är inte känt för att sätta sina ungdomar i centrum och det är en dålig trend som jag vill vända på! Syftet med IT-cafét är inte bara gaming, jag vill att ungdomarna ska kunna mötas på en plats där det finns allt ifrån gott sällskap till super seriöst spelande på Internet. Lokalen som cafét kommer vara i är stor och den kommer inte bara innehålla datorer utan det kommer finnas projektorer, ljudväggar, fik och andra aktiviteter.. Jag kommer satsa stort! Jag vill som alla andra ha hjälp av någon expert eller kanske bara en hel skön idéspruta som kan ge mig idéer på diverse upplägg av spel, events, design i lokal m.m. Jag är en ungföretagare med stor kapacitet och jag ser ljust på framtiden inom mitt café här i stan. Vem ska jag kontakta angående maskinvara till mina datorer? Finns det sponsorer tillgängliga där ute som kan hjälpa mig med min verksamhet? Eftersom Örnsköldsvik inte har någon stor satsning på ungdomsverksamhet så kanske man kan ta kontakt med kommunen och få göra en deal där om bidrag eller dylikt? Om du driver ett IT-café själv och vill dela med dig av dina kunskaper och idéer, snälla gör det. Jag behöver all hjälp jag kan få, så tveka inte att ge mig tips/råd!

[email protected]

Mvh / Jonas

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2005-10-09, kl 08:53

username

Fredrick
Andersson

Inlägg: 7

Tjena Jonas!
Har själv ett internet/nätverkskafé i Halmstad, kan kanske hjälpa dig med smågrejer. Om du har några specifika frågor så e de bara att mejla mej på [email protected]

En sak jag kan berätta här i forumet så alla kan se är att du ska definitivt INTE handla hos datorbutiken.com, vi köpte in våra burkar där i februari och vi har fortfarande inte fått alla levererade...

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2006-07-20, kl 09:08

Baker

Baker

Inlägg: 5

din mejl funkade inte jonas...jag undrar vilket program ska man ha för att styra allt?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat