Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Tips & råd sökes

Inlägg 271 av 285

2006-02-22, kl 19:40

username

David
Lavu

Inlägg: 38

om man tillverkat en vara och har ett reg. företag, kan man sen bara leta efter återförsäljare?, o köper de varan av en själv och sen om den säljer eller inte är deras problem eller?

och hur kommer man i kontakt med dessa?, t.ex. om jag tillverkat et par nya hörlurar t.ex. är det bara att ringa upp butiker som onoff, siba , elgiganten mm och fråga om de vill köpa varan?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 272 av 285

2006-02-23, kl 19:45

username

Borttagen
medlem

Inlägg: 6

Hej!

Okej jag skulle bara vilja att någon kunnig person rättar mig.

Jag köper en vara från Tyskland för 10000 kr. Jag uppger mitt VAT-nummer. Jag betalar sen 25% ingående moms = 2500 kr. Detta får jag sen tillbaka eller?

I alla fall. Jag vill tjäna 5000 kr på den här prylen, = 15000 kr exkl. moms. Sen lägger jag på 25 % av 15000 = 3750.

Pris för konsumenten = 18750.

Right or wrong?

Mvh / Markus

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 273 av 285

2006-02-26, kl 22:00

username

Joakim
Åström

Inlägg: 5

Hej.

Jag söker likasinnade som är intresserade av fastighetsinvesteringar för diskussion och eventuellt partnerskap. Jag finns i Stockholm och har en del idéer kring detta. Hör av dig om så bara för att byta tankar!

/Jocke.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 274 av 285

2006-02-27, kl 16:53

username

Johan
Olee

Inlägg: 1

Jag är sugen att koma i kontakt med folk som har kontakter där jag kan komma i kontakt med dessa märken:

Lacoste, Ralph Lauren, Peak, Burberry, Aquascutum, Gant, Stone Island.

Kontakta mig på [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 275 av 285

2006-03-01, kl 10:02

username

Mathias
Rönnberg

Inlägg: 3

Hejsan.. Har nu länge gått och funderat på möjligheter på att bli återförsäljare av utländska produkter, ideér i Finland! Har jobbat med försäljning en hel del och söker nu en utmaning, möjlighet att få något eget att syssla med! Finns det någon som kan hjälpa mig, har ideér eller som söker en återförsäljare till Finland? Tacksam för all hjälp..

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 276 av 285

2006-03-02, kl 11:06

username

Medlem
#38001

Inlägg: 16

Är du på jakt efter en ny mp3 ? Digital kamera kanske ? Kontakta mig så fixar jag en till ett billigt pris !
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 277 av 285

2006-03-02, kl 23:35

username

Youssef
Latif

Inlägg: 11

Ska starta en internationell kontaktannons sida, behöver hjälp med design!
Intresserad? Lämna mailaddress för svar!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 278 av 285

2006-03-04, kl 16:02

jonssonjohan

jonssonjohan

Inlägg: 7

Jag har fakturerat för mycket på en faktura till en kund, som kunden dessutom betalat i dec 2005. Kunden har nu fått kreditfaktura (på det felaktiga beloppet) och ny faktura (på det rätta beloppet). Jag har även betalat in mellanskillnaden nu i feb 2006.

Frågan är hur jag bokför allt detta? Jag antar att jag får rätta den bokförda fordran såväl som inbetalningen från kunden och skriva nya eftersom dessa inte stämmer. Dessa får jag väl rätta i 2005.

Hur bokför jag inbetalningen av mellanskillnaden som skedde nu 2006?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 279 av 285

2006-03-06, kl 13:10

username

Åsa
Lindstrand

Inlägg: 4

Hej!
Jag behöver tips om grossister inom hobbymaterial och pärlor. Glas-, porslins- och träpärlor.
Om ni vet några bra, kan ni maila mig på;
[email protected]
Tack på förhand!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 280 av 285

2006-03-06, kl 18:35

username

Thomas
Nilsson

Inlägg: 1

hej är ett nystartat företag som har börjat med asien import och söker företag som är intresserad av ett samarbete eller bli återförsäljare av atv,motorcyklar mm
har goda kontakter inom ämnet och prislistor finns. Vid intresse skicka ett mail till [email protected]

mvh Thomas

Inläggets betyg
Svara Svara med citat