Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Starta eget

Inlägg 1 av 5

2005-10-08, kl 11:11

username

Medlem
#35906

Inlägg: 1

Starta eget

Hej! (va medveten om att ja e helt grön på de här =)

Ja undrade hur det är att starta ett föetag och mesta dels ha utgifter i början för att kunna köpa in dom sakerna som behövs? För det skulle vara ba om ja kunde köpa skaerna via företaget, för ja är fortf. studerande så ja har ju inte så mycket pengar å slänga med på en gång. VAd bör man tänka på annars med att starta eget??

Ha de... ///Björkman

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2005-10-11, kl 14:28

username

Ingela
ingela.repo

Inlägg: 173

Vad hade du tänkt dig för företag? Vilken bransch? Hur skall du få in pengar för att kunna köpa in produkter? Fundera på de frågor och maila mig så skall jag försöka hjälpa dig. MVH [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2005-10-11, kl 16:28

silfverhielm

silfverhielm

Inlägg: 28

Jag reagerar nog också lite här. Om du ska starta ett företag, men inte har så mycket pengar själv att slänga dig med. Varifrån ska företaget få sina pengar?

Men om jag får omtolka frågan lite, så ja. Alla utgifter som är relaterade till företaget är direkt eller retroaktivt avdragsgilla även om du investerat redan innan bolagsbildning. Så även om pengarna läggs ur din egen ficka, kan du i efterhand föra in utgifterna i företagets böcker.

Mvh /

Johnnie Silfverhielm
Connecting Partners

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2005-10-24, kl 22:41

username

Medlem
#36197

Inlägg: 6

Här finns lite bra böcker:
http://ebooks.rbds.se/

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2005-12-02, kl 16:15

username

Kay
Almqvist

Inlägg: 16

Hej,

Vi är ett företag i London som säljer UK Ltd. med svensk filial.
Fördelen är att du inte behöver lägga de 100.000 kr i Aktiekapital som krävs för ett Svenskt aktiebolag.
I England krävs endast ett minimum om £1.
Detta kan vara ett mycket bättre o billigare alternativ till ett Svenskt AB.
Gå gärna in på vår sida, www.ukcompany.se och titta vidare och läs lite om fördelarna.

Hoppas det hjälper Dig.

UK Company

Inläggets betyg
Svara Svara med citat