Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Tips & råd sökes

Inlägg 281 av 285

2006-03-07, kl 12:58

klesse

klesse

Inlägg: 5

Hej behöver lite hälp med att räkna ut hur mycke jag igentligen tjänar. Och om det är ett vettigt påslag?

inköpspris 10 000:-
Tull&moms 28% =12800:-
Utpris 17 000:-
moms 3400-2500=900:- Kan man inte dra av inköpsmomsen med??

Frakt 1000:-

Vinst = 2600:-

Har jag räknat detta rätt nu? eller hur ska jag räkna?
Mvh Klas

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 282 av 285

2006-03-07, kl 15:25

username

Medlem
#43180

Inlägg: 7

Söker dig Man eller Kvinna som är bosatt i Kina.
Letar efter en person som bosatt i Kina och som har goda kontaker inom klädesbranchen . Berättar mer på mail.

Hör av dig.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 283 av 285

2006-03-07, kl 23:17

username

Björn
Andersson

Inlägg: 1

Hej!

Jag är en kille på 31 år som har långtgående planer på att starta ett riskkapitalbolag. Nu söker jag samarbetspartners som kan bidra med pengar och kunskaper inom något specifikt område som t.ex. juridik, marknadsföring, etc.

Tanken med bolget är att hjälpa människor med bra affärsidéer att omvandla dessa till vinstgivande företag. Hjälpen kan dels vara ekonomisk i form av delägande eller lån, men lika viktigt är att hjälpa till med kunskap och erfarenhet. Därför skulle jag vilja komma i kontakt med potentiella samarbetspartners som kan komplettera mina kunskaper och samtidigt har möjlighet att satsa lite pengar. Själv jobbar jag sedan 6 år tillbaka i den finansiella sektorn. För tillfället arbetar jag som mellanchef och sitter med i ledningsgruppen på ett mindre företag.

Jag har många tankar runt detta och jag vill gärna prata mer med intresserade för att se om vi kan starta ett samarbete.

/Björn

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 284 av 285

2006-03-08, kl 03:00

username

Youssef
Latif

Inlägg: 11

Någon som vet hur mycket man kan dra in på en välbesökt websida på att ha Google ads på den? Finns det ngn statistik?

Jag håller på att starta en sida och den sista frågan jag ställs inför är om jag ska ta betalt av medlemmar eller ej?
Uppskattar om det finns någon som kan hjälpa mig komma fram till ett beslut!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 285 av 285

2006-08-10, kl 21:06

username

Jan
Lindwall

Inlägg: 63

Nu kan alla annonsera gratis på http://www.annons.dk
Företagare och privatpersoner kan annonsera gratis med bild.
OBS! du får lägga in hur många annonser som helst, dock endast en annons/produkt.
Passa på att annonsera, nu gör vi en offensiv.
http://www.annons.dk

Inläggets betyg
Svara Svara med citat