Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

Nu har jag bestämt mig, hur gör jag?

Inlägg 1 av 7

2005-10-11, kl 13:31

username

Medlem
#17478

Inlägg: 16

Nu har jag bestämt mig, hur gör jag?

Jag har funderat på detta i ÅR men inte vågat riktigt...

Att starta företag är stort...fast det blir litet ;)

Detta är ett litet hobbyföretag och kommer inte störa mitt "vanliga" heltidsjobb.

Jag behöver investera lite för det jag behöver och investeringarna ligger runt 30.000
Dom pengarna har jag.

Så nu måste jag veta, hur gör jag för att registera mitt företagsnamn och skaffa F-skattesedel.

Hur gör jag med min investering, kan jag inhandla det jag måste ha för att driva det nu för att dra av det när företaget är uppstartat?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2005-10-11, kl 14:26

username

Ingela
ingela.repo

Inlägg: 173

Vad skall du ha för företag? Enskild firma, Aktiebolag Handelsbolag ? F-skattsedel tar du hem från nätet , fyller i och skickar in. Maila mig så skall jag göra ett försök att hjälpa dig. MVH [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2005-10-11, kl 16:24

silfverhielm

silfverhielm

Inlägg: 28

Hej!

Lite beroende på vilken den tänkte målgruppen är och hur bred den måste vara för att idén ska bära är som ovan sagt just synligheten en viktig fråga. Problemet idag är dessvärre inte att synas, utan att bli ihågkommen.

Nästa steg är att budgetera i överkant för egna utgifter. Det tar ofta oväntat lång tid att "komma igång" och få allt att rulla så till den grad att man faktiskt kan försörja sig på sin verksamhet. Väl där kan det däremot vara mycket behagligt att vara egen om idén är den rätta.

Om att synas och kommunicera med sin målgrupp föreslår jag (om du/ni nu inte själva är helt trygga på området) att du/ni tar kontakt med någon som gör just detta. I vissa fall upplevs det som dyrt, men investeringen återkommer ofta snart i form av nya och kanske bättre kunder.

Med vänliga hälsningar

Johnnie Silfverhielm
Connecting Partners

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2005-10-11, kl 22:01

mrnowhereman

mrnowhereman

Inlägg: 311

Naturligtvis kan du starta eget vid 70! och det tycker jag att du skall göra. Men var inte rädd för att anlita någon utomstående firma för administrativt arbete. Det blir lätt för mycket jobb annars. Är man 70 skall man ju va ledig mycket!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2005-10-13, kl 13:28

username

Åsa
Engström

Inlägg: 1

Citat:

Ursprungligen postat av:

kan jag starta eget vid 70 år ,tanken år service till äldre
var ska jag registrera mig när det blir aktuellt
jag behöver först göra mig synlig vänligen berita

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2005-12-02, kl 16:14

username

Kay
Almqvist

Inlägg: 16

Hej,

Vi är ett företag i London som säljer UK Ltd. med svensk filial.
Fördelen är att du inte behöver lägga de 100.000 kr i Aktiekapital som krävs för ett Svenskt aktiebolag.
I England krävs endast ett minimum om £1.
Detta kan vara ett mycket bättre o billigare alternativ till ett Svenskt AB.
Gå gärna in på vår sida, www.ukcompany.se och titta vidare och läs lite om fördelarna.

Hoppas det hjälper Dig.

UK Company

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 7

2005-12-23, kl 14:45

anettefrick

anettefrick

Inlägg: 18

var skriver jag min fråga
hittar inte de

Inläggets betyg
Svara Svara med citat