Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

Revisor

Inlägg 1 av 4

2005-10-13, kl 10:49

RonnieL

RonnieL

Inlägg: 5

Revisor

Hej.
Jag och en kompis startar ett handelsbolag och behöver en revisor.
Hur mycket kostar en revisor()=?
Någon som känner till en bra revisor?
Firman är en byggfirma om det spelar någon roll.
Tacksam för ett snabbt svar....Eliten

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2005-10-13, kl 23:19

foretagande

foretagande

Inlägg: 1379

En revisor är både för dyr för er och har inte heller de "specialkunskaper" som gäller för ett HB. En revisor ska syssla med aktiebolag och inte enskilda firmor och handelsbolag. Skaffa er en redovisningskonsult istället, det räcker för er som inte har ett AB.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2005-10-16, kl 20:28

username

Johan
Gotthardsson

Inlägg: 5

jag har en redovisningskonsult som jag anlitat för bokföringen och hon tar ca 400 kronor i timmen, eftersom man inte har särskild många fakturor att bokföra så tar inte mer än en timme...

om man inte tycker om att hålla på att räkna på en massa siffror så ska man helt klart låta någon annan sköta bokföringen för det tjänar alla på....

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2005-10-18, kl 14:59

username

Satu
Sundlöf

Inlägg: 1

Hej
Om ni vill kan jag åta mig era bokföringsarbeten. Jag är utbildad civilekonom och dessutom medlem i SRF (att jag är godkänd) Du kan få referens av följande byggbolag som anlitar mig: Sund Bygg & anläggning 070-710 38 20
Revisor ska du inte ha då det blir alldeles för dyrt i onödan. bara om du har AB så krävs en revisor som GRANSKAR bokslut (inte för löpande arbete)
Jag har dessutom studerat extra marknadsföring och konsumentpsykologi & juridik. Kanske behöver ni inom bygg kunna både ABS 05, RO & KKL & KtjL ?

Satu / Sund Företags-Konsult 070-710 38 25

Inläggets betyg
Svara Svara med citat