Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Min idé!

Inlägg 1 av 7

2005-10-14, kl 00:34

username

Mattias
Ravand

Inlägg: 6

Min idé!

Hej!

Jag har länge haft en liten (läs: stor) idé om en website. Personligen ser jag den som helt fantastisk och banbrytande. Jag har själv inte stött på något liknande under mina år på internet. Det är ett relativt stort projekt, som kräver endel tid och en oerhörd mängd kreativitet. Jag sitter här med grundpelarna, men jag vågar faktiskt inte utveckla idén vidare. Dels på grund av bristande kunskap, dels på grund av mod.

Alla tror, så klart, att de är rätt man för jobbet. Jag vet att jag kan genomföra detta (med mycket hjälp), men jag vet också att det finns folk som kan genomföra det mer effektivt. Jag är, som många andra här, väldigt ung för det här med företagande (i detta fall), dessutom har jag inte mer än en gymnasieutbildning att stå på och jag planerar inte att skaffa något mer - än på ett tag. Helt ärligt vet jag inte ens vart jag vill komma med detta inlägget. Kanske kan jag hitta någon som har suttit i samma sits som kan dela med sig av sina erfarenheter. Vad vet jag. Tro mig, jag letar inte efter en enkel väg att tjäna pengar på. En verksamhet som denna skulle kräva väldigt mycket tid, helt obetalt under en längre period. Dessutom är det inte pengar som driver mig, det är idén. Jag är såpass såld på den att jag inte ens kommer ihåg hur jag kom på den.

Det handlar om ett, för mig, helt nytt sätt för företag att marknadsföra sig på. En unik ("ovanligt" ord på detta forumet) kanal som verkligen biter på folk, utan att de ens tänker på det. Nej, det är inte google. Nej, det är inte blocket. Och du, där borta. Japp, du, som sitter där och tänker på lunarstorm: det är inte det heller!

Jag söker inte något finansiellt stöd, inte heller någon partner. Jag ville nog bara skriva av mig lite. Idén existerar och kommer förmodligen förbli just vad den är: en idé. Det är inte heller något som jag tycker är synd. Snarare något jag är stolt över. Jag kom på den helt själv! Hade jag sett detta själv hade jag tänkte: jäklar vilken fantastisk affärsidé! Jag hoppas faktiskt att den ska dyka upp någonstans och lyckas. För då vet jag att min idé hade funkat!

Nu ska jag sluta. Jag vill bara tacka för ordet (som jag tog mig friheten till!). Ibland är det skönt att bara tänka högt och fritt.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2005-10-14, kl 00:48

username

Fredrik
Roslund

Inlägg: 13

Vad är det för idé?

MVH

[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2005-10-14, kl 11:59

username

Mikael
Olsson

Inlägg: 21

Hej mattias.
skulle vilja veta lite mer om din idee.
skriv till mig och berätta lite om din idee så kanske vi skulle kunna genomföra den tillsamans.
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2005-10-15, kl 14:11

username

Mattias
Ravand

Inlägg: 6

Jag är inte intresserad av att dela med mig av affärsidéer över internet, till människor jag inte vet något om. Som jag skrev så var det bara ett sätt för mig att lufta tankarna lite.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2005-10-17, kl 00:37

username

Admir
Hercinovic

Inlägg: 170

Och vad var meningen med ditt inlägg i så fall?

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2005-11-12, kl 20:21

demomusic

demomusic

Inlägg: 15

sansa01, läs inläggets sista rad: "Ibland är det skönt att bara tänka högt och fritt."

mattiasr: Jag känner igen mig, har befunnit mig i din sits flera gånger, med mer eller mindre bra idéer i baktankarna. En har jag snart förverkligat, och jag vet hur lång tid och hur mycket energi som krävs. Lägg till mig på msn eller maila till [email protected] så kanske vi kan snacka om hur det är att vara där du är, och kanske kan jag hjälpa, jag ligger väl ca 2 år framför dig utbildnings och erfarenhetsmässigt, iaf något. Hörs!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 7

2005-11-17, kl 11:48

samlarforum

samlarforum

Inlägg: 24

Fler tänkare som jag skönt att höra..för att nå min frihet till ett forum där jag kan dela med mig av alla mina ideer så måste man först ha en fast inkomst och mycket tid.det ska jag skaffa mig nu..Vill du tjäna pengar? När grannen ser på tv,surfar på internet,lyssnar på musik,ser på film.om du svarar Självklart Jag vet hur och jag är villig att hjälpa dig bygga din framtid..Ring eller maila mig för mer info.Du binder dig inte till något jag vill bara visa dig möjligheten.Beslutet måste DU ta.
[email protected] eller mobil:0763089810 Jansson.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat