Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Årets affärside för dig...

Inlägg 1 av 8

2005-10-19, kl 18:20

username

Anders
Frunck

Inlägg: 16

Årets affärside för dig...

Sweden Consumers Network AB lanserar runt om i Sverige ett helt unikt koncept som vänder sig till samtliga konsumenter . Behovet av vår tjänst är mycket stor och timingen kan inte bli bättre!

Sweden Consumers Network är en medlemsorganisation med syfte att sänka medlemmarnas kostnader för olika tjänster, för närvarande el, fast telefoni, mobil telefoni och Internet.

Vi erbjuder våra franchisetagare en möjlighet att med ett färdigt koncept, utbildning och support bygga en kundportfölj med återkommande intäkter.

Det ekonomiska värdet i portföljen är mycket högt!

För dig som inte driver eget företag men gärna vill så tillhandahåller vi rådgivning och utbildning.

Hör av dig för mer information!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 8

2005-10-19, kl 19:08

username

Mattias
Ravand

Inlägg: 6

Kort översatt:

Detta är ett företag som sysslar med nätverksmarknadsföring, även kallat MLM (Multi level marketing) och har stora likheter med så kallade pyramidspel. Du kommer, som "egen företagare", få betala in en summa pengar för att få utbildning (läs: bli hjärntvättad) om våra produkter (som egentligen inte är något annat än en fasad) som du senare kommer försöka sälja till vänner och bekanta. De kommer att dra upp flera olika exempel på hur mycket pengar du kommer tjäna, om du gör som de säger. I de allra flesta fall slutar det hela med att du inte har tjänat in de pengar som de "lovat", dessutom är risken stor för att dina vänner kommer bli besvikna på dig väldigt stor. Huvudverksamheten är alltså att värva nya medlemmar, även om ett ev. svar av Consumer kommer hävda något annat. Pyramidspelens huvudverksamhet var också att värva medlemmar.

Detta var då min högst personliga och spontana uppfattning om "affärsidén" ovan. Om det skulle visa sig att jag har fel så ber jag om ursäkt, för jag har inte lyft ett finger för att kolla om mitt inlägg stämmer överens med verkligheten.

PS. Hela min umgängeskrets blev utsatta av hjärntvättade vänner som blivit smittade av MLMsjukan.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 8

2005-10-20, kl 17:42

username

Admir
Hercinovic

Inlägg: 170

MLM är ingen dålig grej bara om man vet vad och varför man gör. Om man inte vet mycket om produkter av sin egen erfarenhet då är det ingen mening att man går in i nätverket. Känner till en hel del stora företag som kör sin försäljning via nätverksmarketing men också en del som inte alls är så intressanta som de första.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 8

2005-10-20, kl 18:45

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Det finns liknande i Naure´s Own. Med hjärntvättsutbildning.
Lars

[email protected]
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 8

2005-10-20, kl 20:10

Kinnander

Kinnander

Inlägg: 7

Du kommer som fri människa, får betala en massa pengar i pendlingskostnader för att få möjlighet att tjäna pengar. Du får sälja produkter på kall marknad för att du vill inte att dina nära och kära ska drabbas av skiten. Huvudverksamheten är alltså att anställa nya gubbar så företaget blir så stort som möjligt. Företaget kommer dra upp flera exempel på hur mycket du kommer tjäna om du ligger i, jobbar extra kvällar & helger, inte gnäller på utebliven rast och glatt tackar för en korv till jul. I många fall slutar det med utbrändhet och ett miserabelt liv. Är du hemma en dag får du inte ens pröjs fast du varit med och byggt upp hela företaget. Du har inte tjänat de pengar som lovats och när du är 65år ska du leva på 60% av vad du knappt kunde leva på idag. Tyvärr håller inte företaget vad dom lovar och går omkull. Dom i toppen hade fallskärmar så det gjorde inte så mycket för dom. Visst är det fantastiskt!

PS. Många i landet där jag bor har blivit drabbade av anställningssjukan DS.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 8

2005-10-22, kl 00:35

username

Johan
Niklasson

Inlägg: 17

VIKTIGT INFO!!!

Allt ovan stämmer! Jag var själv med i ett MLM bolag för några år sedan som hette GCG och stod för Global Consumer Group. GCG hade sitt fäste i norge i ett företag som hette Norske Forbrukerfelleskapet. Jag var en av dom som var riktigt långt upp i organisationen 3:e från högsta hönset så visst hade jag det förspänn bra och allting och dom erbjör precis samma tjänster, telefoni, försäkringar, finans, el osv. och givetvis så gick en liten del till välgörande ändamål osv. allt lät ju så perfekt, bara att betala dom där 7500:- inkl. och köra igång. i början gick det hur bra som helst, fick in några agenter under mig och några hundratals kunder i min egen stock. allt flöt på i 2-3 månader och sedan kom baksmällen. GCG som lovat billigare än vad "du" har idag var plötsligt dyrare än vad "du" hade innan. det blev ett j-vla liv på alla kunder. tänk er själva när det norska bolaget på 4,5 år fått 14.000 kunder i norge och vi på 1 månad i sverige fick 16.000 kunder. och ve å fasa inte en enda av oss som arbetat med GCG fick en enda krona inte min sponsor heller!!!

SÅ SNÄLLA VAR PÅ DIN VAKT INNAN DET HÄNDER DIG!!!
Jag vet att jag förklarat väldigt luddigt vad jag råkat ut för men maila gärna så kanske jag kan ge en bättre förklaring.
///Johan

[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 8

2005-10-22, kl 00:38

username

Johan
Niklasson

Inlägg: 17

kan ju också passa på att berätta att det var uppe i PLUS och att GCG skickade en Rep. som heter Atle någonting och att VD i det norska bolaget (hjärnan bakom allt) För övrigt blev dömd till fängelse i 7 år
*undrar om nuvarande hjärna tänker på det*

///Johan

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 8

2005-11-17, kl 11:43

samlarforum

samlarforum

Inlägg: 24

Vill du tjäna pengar? När grannen ser på tv,surfar på internet,lyssnar på musik,ser på film.om du svarar Självklart Jag vet hur och jag är villig att hjälpa dig bygga din framtid..Ring eller maila mig för mer info.Du binder dig inte till något jag vill bara visa dig möjligheten.Beslutet måste DU ta.
[email protected] eller mobil:0763089810 Jansson.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat