Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Teknik

IT-Cafe

Inlägg 1 av 7

2004-01-28, kl 17:14

Allen

Allen

Inlägg: 7

IT-Cafe

Hej..

Jag skall öppna ett internet cafe nu till sommaren och jag har 30 st datorer..Nu undrar jag om jag köper in ett spel med lincens kan jag då använda den lincensen på alla 30 datorer eller måste jag köpa lincens till varje dator...

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2004-01-28, kl 21:21

username

Andreas
Poike

Inlägg: 108

Du kan inte köpa ett spel i butik och sedan använda på ditt it-cafe.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2004-02-03, kl 10:33

username

Johan
Karlsson

Inlägg: 1

Du får höra med företaget som släpper/distruberar spelet för att göra upp ett bundler erbjudande angående licenser för dina spel. Brukar vara det enklaste och billigaste lösningen.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2004-02-03, kl 18:50

username

Me
Karama

Inlägg: 4

Hur ska detta gå till om du använder samma licens till alla 30 datorer? En licens är unik och enskild när det gäller för multiplayerspel. Du vill väl inte ha en massa datorer som man inte kan spela över internet med. Se det såhär: Jag har en 3 st hemtelefoner, jag ringer från telefon nr 1, lillebrorsan tar upp lur nr 2 och inser att han inte kan ringa för jag pratar redan i telefon, inte heller kan min syster ringa från telefon nr 3. Ungefär så hade det blivit om besökarna hade velat komma ut på internet med samma spel som har samma licens.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2004-03-10, kl 20:56

username

Jonas
Sundin

Inlägg: 1

För det första microsoft har ingen licens för internet cafe men dom har sagt att dom kan förbi se det om allt annat är ok.
Och för spel så är redan licensen inräknad i priset men du måste han en skiva till varje dator, det är olaglikt att lägga in ett crack(lika med fängelse) så du måste köpa spelet till alla datorerna.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2004-08-20, kl 22:35

AndersB

AndersB

Inlägg: 6

blazevic! Du måste ha en licens till varje maskin. MEN det finns sätt att slippa köpa många spel. Kolla in www.smartlaunch.net dom säljer ett IT-Cafe programvara. den kostar 60:- per månad och maskin samt dom 3 första månaderna är gratis.
Har du fler frågor mejla mig.
[email protected]
//Anders B

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 7

2005-11-15, kl 11:02

username

Fredrik
Lundahl

Inlägg: 11

någon som är sugen på en server som kan användas till spelservrar så maila mig på [email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat