Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Övrigt

FENA Förening för entreprenörer!

Inlägg 1 av 2

2005-10-31, kl 01:02

username

Håkan
Fex

Inlägg: 5

FENA Förening för entreprenörer!

FENA står för föreningen för entreprenörskap och nyföretagaranda vid Lunds universitet. Även andra är väkomna!:) Nystartat "idé- och utvecklingsforum" knutet till hemsidan, speciellt lämpat för Er som inte bor i Lund! Besök siten!

Gå in på Fenalund . se.

Syftet är att genom utbildningar och tävlingar få studenter att se möjligheten att pröva nya saker och inte låta faktorer som okunskap eller avsaknad av hjälp stå i vägen. FENA är en ideell förening som är politiskt och religiöst obunden. Föreningen är bildad av studenter som tyckte att något måste göras åt situationen gällande nyföretagande bland unga akademiker. Under terminen har ett flertal intressanta föredragshållare talat på Tegnérs i Lund, allt från Amelia Adamo, Ulf Spendrup, Ludvig Linge och till nu senast Johan Staël von Holstein. Temat har varit entreprenörskap och företagande. Föredragen är helt gratis att lyssna på och därtill bjuds även på mat helt gratis!

FENA har precis helt nyligen startat upp ett "Idé- och utvecklingsforum" och knutit ett diskussionsforum till sin hemsida som skall fungera som en plattform och mötesplats där medlemmar från olika institutioner (helst tvärvetenskapligt) skall kunna träffas och bolla affärsidéer med varandra. FENA är intresserad av medlemmar från vilt skilda institutioner, såväl studenter som icke studenter! Ni alla är hjärtligt välkomna att engagera er och delta i FENAs aktiviteter!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 2

2005-10-31, kl 17:02

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

När ni bollat idéer färdigt är det dags att komma till skott, många anser det inte mödan värt att fortsätta andra kastar sig in på företagande med liv och lust utan vetskap om faror och fällor och några anlitar mig med 40 års företagande för ett livslångt behagligare liv. Sätten är många och jag finns på [email protected] men jag är inte gratis.

Lars
[email protected]
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat