Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Marknadsföring & Reklam

Hjälp med logotyp

Inlägg 1 av 7

2005-10-31, kl 13:42

username

Linda
Leek

Inlägg: 1

Hjälp med logotyp

Hej!
Jag vill ha hjälp med att ta fram en logotyp till mitt företag. Tips på vad jag ska tänka på, kostnad mm
Har du ett förslag kontakta mig på [email protected]

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 7

2005-11-01, kl 07:29

username

Jaana
Sydänmaa

Inlägg: 9

Hej

Jag hjälper gärna med logotype och Hela grafisk profil till ditt fötetag, gå in på www.playdice.se och kontakta oss.

//Jaana

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 7

2005-11-02, kl 14:53

username

Magnus
Johansson

Inlägg: 26

Kolla www.spheredesign.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 7

2005-11-02, kl 21:26

username

Borttagen
medlem

Inlägg: 6

Hej,
är delägare i en byrå som arbetar med branding och positionering. Då en stor del av företagets identitet ligger i deras logotyp är detta något vi hjälp flera uppdragsgivare, både stora och små med. Ett arbete där man bör tänka betydligt mer strategiskt och långsiktigt än bara "snyggt" eller "fult" eller att bara hitta en passande symbol.

Titta in på vår website, www.poleposition.nu, och kontakta oss gärna vid intresse för vidare diskussion.

mvh,

Christoffer
Pole Position Brand Mgmt AB

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 7

2005-11-17, kl 14:54

username

Magnus
Hörberg

Inlägg: 19

Hej!
Behöver du hjälp med logotyp eller grafisk profil är du alltid välkommen att vända dig till Brandcore.

Magnus Hörberg
www.brandcore.nu

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 7

2005-12-12, kl 16:52

username

Magnus
Olsson

Inlägg: 68

Oj här blev du bombad av alla möjliga ser jag ;-)
Vad du ska tänka på ang logotypen som du faktiskt frågar efter:
Det första är att skriva ned vad ditt företag står för/representerar. Hitta kontentan. Lokalisera vilken din kundgrupp är. Loggan ska vara riktad mot den gruppen du vill nå. Överväg värdet av logotypen om den räcker som textbaserad eller om du vill ha någon grafisk symbol/profilfigur som stärker ditt företags koncept.
Hur loggan ska framställas och i vilka former du vanligen kommer arbeta med den avgör helt klart ditt val av logotypens utformning. Exempelvis om du vill hålla en låg billig profil bör loggan vara sparsmakad med färger. Vilket ibland även kan vara till godo. Se även till att logotypen är någorlunda anpassad till ditt övriga profilprogram som du använder för verksamheten. Om du inte har ett är det alltid ett värde att ge verksamheten ett sådant program. Dvs bestämma typsnitt som regelbundet används, vilka färger som ska användas i olika sammanhang mm.
För att du ska få ut det mesta av din logotyp bör den vara producerad i eps-format. Detta format ger dig oändliga möjligheter i att skala logotypen upp och ned och anpassa loggan för olika program och syften. Ett eps-format är uppbyggt av banor vilket är väldigt lämpligt för din om den logotyp ska skäras ut som dekortejp till bilar eller skyltar.

Kostnad: Ja denna frågan är alltid varierande. Alla som arbetar med logotyper har i regel sina egna priser. Vissa extremt billiga till andra som faktiskt arbetar professionellt och som med sin verksamhet ska tjäna pengar på att göra bra saker. Framför allt är det ändå du som avgör vad din logotyp får kosta. Men titta på det lite krasst så ser du att en dyr logotyp är en investering i din verksamhet som ökar värdet på verksamheten och vid regelbundet bruk där logotypen fastnar i andras sinne/vetskap ger företaget ett mervärde vid eventuell senare försäljning.

I regel brukar man dock förnya sin logotyp vart 10-20 år då marknadens grafiska stil utvecklas.

Hoppas du fått någon bra kontakt till din blivande logotyp vilket jag antar att du har med tanke på tiden då du postade detta meddelande till idag.

Om inte hoppas jag att du fått dig en tanke eller två på det jag sagt. Eller så kanske någon annan fått det.


Mvh

Mojo
www.uddatorp.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 7

2005-12-24, kl 12:58

username

Björn
Jönsson

Inlägg: 2

Hej .. vi hjälper gärna till med din logotyp till ett pris som ingen annan reklambyrå kan erbjuda.. vad sägs om 500 spänn för en nytänkande och snyggt designad logotyp ?
Kontakta [email protected] om du är intresserad.

MvH Artica Uf - Ledningen

Inläggets betyg
Svara Svara med citat