Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Uppköp av konkurspartier

Inlägg 1 av 6

2005-11-20, kl 16:52

username

Andi
Melin

Inlägg: 4

Uppköp av konkurspartier

Hej!

Fick höra talas om olika företag som har extremkoll på konkurser/konkurspartier, som mailar ringer och tipsar dig och tar hand om budgivning och sedan tar procent på det du tjänar på att sälja vidare grejorna?

Någon som har koll på vad jag menar eller som rentav vet något företag som sysslar med detta?

Jag hörde om ett stockholmsbaseratföretag som håller på mycket med dator-produkter, vet ngn vad jag menar eller kan tipsa?

Mvh/andi

[email protected]

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2005-11-20, kl 19:37

username

Maguy
Boulos

Inlägg: 13

Hej andi
det finns ngt som heter www.dagenskonkurser.se de kan du vända dig till och jag tror att du får all hjälp du vill :)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2005-11-21, kl 11:12

Jolson

Jolson

Inlägg: 101

Det bästa du kan göra om du vill ha saker billigt (vilket oftast är målet) det är att kontakta t.ex. accordscentralen eller en advokat i ditt distrik där du finns. De kan då sälja till dig direkt när de får in en konkurs och du slipper en massa konkurens och vid snabb affär får du ett bra pris. Konkursförvaltaren har oftast en fast summa i arvode så han vill bara lösa det så snabbt som möjligt! Dessutom kostar det pengar att annonsera och ligga på lager med en konkurs så de vill helst sälja det innan de får ta till lagring mm.
Kolla med tidningen i ditt distrik vem som är mest vanlig annonsör under konkurser så vet du vart du skall vända dig. Tänk bara på att det äralltid kontanter som gäller i dessa lägen. Har duger inga krediter!

/Johan Olson
Konsult (kontakta gärna mig för proffesionell hjälp och råd)
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2005-11-21, kl 20:11

username

Andi
Melin

Inlägg: 4

Citat:

Ursprungligen postat av:

Det bästa du kan göra om du vill ha saker billigt (vilket oftast är målet) det är att kontakta t.ex. accordscentralen eller en advokat i ditt distrik där du finns. De kan då sälja till dig direkt när de får in en konkurs och du slipper en massa konkurens och vid snabb affär får du ett bra pris. Konkursförvaltaren har oftast en fast summa i arvode så han vill bara lösa det så snabbt som möjligt! Dessutom kostar det pengar att annonsera och ligga på lager med en konkurs så de vill helst sälja det innan de får ta till lagring mm.
Kolla med tidningen i ditt distrik vem som är mest vanlig annonsör under konkurser så vet du vart du skall vända dig. Tänk bara på att det äralltid kontanter som gäller i dessa lägen. Har duger inga krediter!

/Johan Olson
Konsult (kontakta gärna mig för proffesionell hjälp och råd)
[email protected]



Tackar för hjälpen!

Tyvärr verkar inte www.dagenskonkurser.se fungera.
Johan har precis förstått vad jag menar, men det jag letar efter är ett företag som samlar upp sådan information från ex hela europa och sedan skickar vidare informationen så att jag lätt kan bjuda på de saker jag är intresserad av.

Jag vet att företaget finns, bara inte dess namn.

Alltså ett stockholmsbaserat företag som har koll på konkurser runt om i europa och som sedan tar procent på vinsten när man säljer...

Snälla hjälp!

mvh/andi

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2005-11-27, kl 12:59

pekka

pekka

Inlägg: 43

Hmm Andi, starta upp denna tjänst själv. En affärsidé god som någon. Jag kan tänka mig att vara med på ett hörn.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2005-12-05, kl 12:13

svannas

svannas

Inlägg: 25

Är det någon som hittat företaget som eftersöks? Posta i tråden!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat