Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Lasergravyr

Inlägg 1 av 5

2005-11-20, kl 21:23

username

Eva
Sjölin

Inlägg: 9

Lasergravyr

Vem kan erbjuda mig att trycka upp bilder med lasergravyr
eller var kan jag köpa en sådan maskin billigt?

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 5

2005-11-23, kl 20:05

username

Johan

Inlägg: 121

Hej!
Maskinen säljs på två ställen så vitt jag vet i världen. Det ena stället är Kina eller om det är Japan. Det andra är Nederländerna tror jag att det var. En maskin kostar från 500.000 kronor och uppåt ungefär. (cirka)

Tyvärr så kan jag ganska snabbt slå ihjäl din idé, eftersom det är en amerikan som har patent på detta, över hela världen. Det finns däremot en möjlighet, nämligen att köpa en licens för t.ex. Sverige. Då får man ensamrätt på detta i Sverige med patentet som skydd. Låter jättebra. Eller hur? Mindre roligt blir det när du får veta att licensen kostar ett x antal miljoner årligen och att du måste slita häcken av dig för att ha råd med licensen och att du knappt får någonting över till dig själv.

Det kommer om några år, det är bara en tidsfråga, vara något större företag i Sverige som köper en licens, skriver avtal med några stora kedjor i Sverige, så att folk får ta kort på sig själva när de går in i affären för att sedan ha gravyren klar när de handlat klart eller något sånt.
Ett stort företag som klarar av att hantera juridik, ekonomi, kontakter etc för en liknande rörelse.

Har redan kollat upp det. Men är du en obotlig optimist, så kan du kolla på
www.chrystaldesignhouse.com

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 5

2005-11-23, kl 22:51

username

Eva
Sjölin

Inlägg: 9

Tack för dit svar Johaan,
då vet jag!!!

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 5

2005-12-23, kl 03:40

Admir

Admir

Inlägg: 59

Hahahaha... Johaan vet inte vad han snackar om. Jag vet inte hur du ska få tag på en sån eller hur du ska gå tillväga. Men det finns folk som gör det. Såg det senast på Liseberg där de kunde ta kort på en och sedan fixa den som en 3d figur i en kristal kubb. Det finns redan i Sverige!

Admir B

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 5

2006-05-28, kl 21:33

username

Niklas
Björnestål

Inlägg: 50

Det finns ett flertal företag som säljer lasergravyr maskiner. I sverige koster de från ca 100.000:-
Det kostar ungefär lika mycket om man importerar samma maskiner själv. Däremot finns det billiga maskiner att köpa från kina, från ca 10.000:-, men då är kvaliten antagligen därefter också, samt att drivrutiner/programvaror är sämre.

Jag planerar själv att köpa en från kina. Om du är intresserad av att veta mer kan du kontaka mig på [email protected]

Till exempel:
http://www.jankar.se
http://www.unegravyr.se/

De maskiner som Johaan beskriver är de som kan göra 3D- bilder inuti till exempel plexiglasblock.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat