Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Idéer till enskildfirma

Inlägg 1 av 6

2005-12-03, kl 23:43

username

Mikael
Karlsson

Inlägg: 6

Idéer till enskildfirma

Hej alla här på forume!

Sitter men en fruktansvärd idé torka till ett företag. Jag har funderingar på att starta en enskild firma att ha på sidan om det vanliga jobbet. Det jag vill ha ut av denna firma är att kunna tjäna ihop så mycket så att den täcker mina vanliga Räkningar, som hyra etc.

Skulle vilja ha lite små ideer på vad man skulle kunna göra. Gärna udda som vanliga. :D.

Maila mig på
[email protected]

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 6

2005-12-04, kl 19:57

username

Erik
Paulsson

Inlägg: 4

Generellt kan man väl säga att det är svårt att starta ett företag med målet att bara tjäna pengar på det. De som startar företag och de som det går bäst för har kommit på en smart idé eller sett ett behov av något och sedan startat företaget. Men misströsta icke, för om du verkligen är intresserad av att starta något så kommer du säkert att börja leta på nätet, låna böcker i ämnet och prata med folk. Då kommer du också börja se lösningar på problem som finns i din vardag som mycket väl kan vara hur bra idéer som helst. Så mitt råd är att vara nyfiken och frågvis. Skriv ned ALLA bra idéer som du kommer på - gärna i ett anteckningsblock eller så. Det spelar ingen roll om du kommer på det mitt i natten. Bra idéer ploppar oftast upp när man minst anar det.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 6

2005-12-06, kl 10:36

username

Mikael
Karlsson

Inlägg: 6

Man tackar så mycket för svaret. Ska börja brainstorma lite.
Mvh
Micke

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 6

2005-12-11, kl 15:32

mrj

mrj

Inlägg: 4

Se boken "Rivstart" (http://www.redaktionen-se.se/rivstart.html). Bl a "100 ideer företagsideer". Mkt andra böcker inom allt som har med start av företag m m finns där. Rekommenderas....

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 6

2005-12-18, kl 13:19

username

Martinx
Depreda

Inlägg: 16

ALLTSÅ.................................smarta ideer.........vem bryr sig om du tänker smart. De som det går bra för, är de som är slugga.......................

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 6

2005-12-18, kl 13:20

username

Martinx
Depreda

Inlägg: 16

jah a

Inläggets betyg
Svara Svara med citat