Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Bokföring, Ekonomi & Skatter

Trevliga/otrevliga problem...

Inlägg 1 av 4

2005-12-05, kl 22:17

username

Fredrik
Selin

Inlägg: 9

Trevliga/otrevliga problem...

Jag behöver er hjälp!

Jag har ett enskilt bolag som är ganska nystartat.
Nu börjar det hända stora saker och jag kommer att få in ca 75.000:-/månaden.

Kul? Jovisst!
Men ca 60% försvinner ju i skatter och avgifter eftersom min årsinkomst kommer att vara ca 900.000:-..

Vad kan jag göra för att kunna "plocka" ut mer pengar ur företaget varje månad?
Visst kan man samla kvitton och sånt men man kommer inte upp i särskilt stora summor på det sättet.

Hr ni några tips på kostnader jag kan ta upp eller har ni några andra tips så är jag väldigt tacksam för svar.

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2005-12-05, kl 23:12

username

Bjarne
Wangsell

Inlägg: 24

Svårt att ge några specifika råd. Generellt så kan jag väl tipas om att det finns en bolagsform som heter AKTIEBOLAG som kan vara av intresse för ert ganska angenäma problem. Ett annant tips är att ta kontakt med en redovisningskonsult som kan hjälp er att räta ut frågetecken.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2005-12-06, kl 14:47

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Om du går till [email protected] så kan vi diskutera olika lösningar. 40 år som företagsledare/företagare har lärt mig ett och annat. och bara här har jag snart delat ut närmare 600 gratisråd, men det är inte det samma som att lägga upp ett långsiktigt lönsamt företagande.
Lars
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2005-12-06, kl 21:25

mrnowhereman

mrnowhereman

Inlägg: 311

Använd dig av expansionsfond, då beskattas en del till 28%, tills det att du återför avdraget.

Investera och göra avskrivningar kan vara idé innan årsskiftet (om du ändå tänkt göra investeringen dvs)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat