Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Vår affärsidé

Inlägg 1 av 9

2005-12-09, kl 01:18

username

Borttagen
medlem

Inlägg: 21

Vår affärsidé

Jag och en bekant har tänkt starta en seriös webshop som säljer märkeskläder för både män & kvinnor. Märken som är svåra att få tag i här i Sverige som exempelvis True Religion, Trunk Ltd, Seven For All Mankind, Rock & Republic, Frankie B och Antik Denim.

Exklusiva märkeskläder är i dagens läge svårt att få tag på i många städer i Sverige. Även om man lyckas få tag i dem, måste man betala det skyhöga priser för att butiksägarna ska kunna gå i vinst och även täcka sina utgifter. Dessutom finns det ytterst få svenska sådana sajter.

Vi kommer inneha F-skattesedel och registrera oss hos Bolagsverket så småningom. Vi har även bestämt möte med en från en webbutvecklingsfirma för att disskutera webshoppen. Den kommer gå på cirkus 32,000 kronor. En professionell webshop med andra ord.

Nu kommer problemet, våra leverantörer finns i USA och dem är vanliga återförsäljare. Men engligt kalkylerna vi har gjort så kan vi tjäna en bra hacka per plagg vi säljer och även ha lägre priser än dem svenska sajterna och butikerna.

Vi kommer att ha ett litet lager i början, men med tiden har vi självklart tänkt expandera om allt går bra. Vi håller på disskutera logistiken för tillfället =/ Tips?

Men hur hittar man s.k "wholesalers" för dessa märken eller något led som säljer för billigare än vanliga återförsäljare? Man vill ju dessutom vara 100% säker att det är äkta också. Bör man kontakta själva märket? Måste man bli återförsäljare för att få sälja deras plagg? Hur mycket skiljer sig inköpspriset ifall man är återfösäljare för ett specifikt märke och vart får man tag i kläderna? =/ Förstår inte riktigt..

* Är det någon som har några bra tips?
* Vad bör man tänka på?
* Är det en bra affärsidé?


MvH Johan

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 9

2005-12-09, kl 03:32

larsarenander

larsarenander

Inlägg: 1436

Det är både trevligt och givande att gå på mässa som inriktar sig på det man tänkt sig. På europamässorna blir man lite trött i benen och huvudet. Akta er bara för att dricka sprit om ni är ute för att titta. Den varan finns det hur mycket som helst. Själv skulle jag aldrig komma på tanken att ta en droppe vilket förvånat en och annan leverantör mer eller mindre berusad. Själv har jag hitten en hel del inom inredningsgebitet som jag hade nytta av i min ungdom.
Lars
[email protected]
Start av företag och ekonomistyrning

[email protected] EKONOMISTYRNING Utgivning av min bok KVINNA I STRID. Engelsk version WOMAN IN BATTLE ISBN NR 978-91-981066-1-9 finns nu tillgänglig i Sverige.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 9

2005-12-09, kl 09:50

username

Artur
Rapaport

Inlägg: 4

Citat:

Ursprungligen postat av:

Jag och en bekant har tänkt starta en seriös webshop som säljer märkeskläder för både män & kvinnor. Märken som är svåra att få tag i här i Sverige som exempelvis True Religion, Trunk Ltd, Seven For All Mankind, Rock & Republic, Frankie B och Antik Denim.

Exklusiva märkeskläder är i dagens läge svårt att få tag på i många städer i Sverige. Även om man lyckas få tag i dem, måste man betala det skyhöga priser för att butiksägarna ska kunna gå i vinst och även täcka sina utgifter. Dessutom finns det ytterst få svenska sådana sajter.

Vi kommer inneha F-skattesedel och registrera oss hos Bolagsverket så småningom. Vi har även bestämt möte med en från en webbutvecklingsfirma för att disskutera webshoppen. Den kommer gå på cirkus 32,000 kronor. En professionell webshop med andra ord.

Nu kommer problemet, våra leverantörer finns i USA och dem är vanliga återförsäljare. Men engligt kalkylerna vi har gjort så kan vi tjäna en bra hacka per plagg vi säljer och även ha lägre priser än dem svenska sajterna och butikerna.

Vi kommer att ha ett litet lager i början, men med tiden har vi självklart tänkt expandera om allt går bra. Vi håller på disskutera logistiken för tillfället =/ Tips?

Men hur hittar man s.k "wholesalers" för dessa märken eller något led som säljer för billigare än vanliga återförsäljare? Man vill ju dessutom vara 100% säker att det är äkta också. Bör man kontakta själva märket? Måste man bli återförsäljare för att få sälja deras plagg? Hur mycket skiljer sig inköpspriset ifall man är återfösäljare för ett specifikt märke och vart får man tag i kläderna? =/ Förstår inte riktigt..

* Är det någon som har några bra tips?
* Vad bör man tänka på?
* Är det en bra affärsidé?


MvH Johan

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 9

2005-12-09, kl 15:05

username

Artur
Rapaport

Inlägg: 4

Citat:

Ursprungligen postat av:

Citat:

Ursprungligen postat av:

Jag och en bekant har tänkt starta en seriös webshop som säljer märkeskläder för både män & kvinnor. Märken som är svåra att få tag i här i Sverige som exempelvis True Religion, Trunk Ltd, Seven For All Mankind, Rock & Republic, Frankie B och Antik Denim.

Exklusiva märkeskläder är i dagens läge svårt att få tag på i många städer i Sverige. Även om man lyckas få tag i dem, måste man betala det skyhöga priser för att butiksägarna ska kunna gå i vinst och även täcka sina utgifter. Dessutom finns det ytterst få svenska sådana sajter.

Vi kommer inneha F-skattesedel och registrera oss hos Bolagsverket så småningom. Vi har även bestämt möte med en från en webbutvecklingsfirma för att disskutera webshoppen. Den kommer gå på cirkus 32,000 kronor. En professionell webshop med andra ord.

Nu kommer problemet, våra leverantörer finns i USA och dem är vanliga återförsäljare. Men engligt kalkylerna vi har gjort så kan vi tjäna en bra hacka per plagg vi säljer och även ha lägre priser än dem svenska sajterna och butikerna.

Vi kommer att ha ett litet lager i början, men med tiden har vi självklart tänkt expandera om allt går bra. Vi håller på disskutera logistiken för tillfället =/ Tips?

Men hur hittar man s.k "wholesalers" för dessa märken eller något led som säljer för billigare än vanliga återförsäljare? Man vill ju dessutom vara 100% säker att det är äkta också. Bör man kontakta själva märket? Måste man bli återförsäljare för att få sälja deras plagg? Hur mycket skiljer sig inköpspriset ifall man är återfösäljare för ett specifikt märke och vart får man tag i kläderna? =/ Förstår inte riktigt..

* Är det någon som har några bra tips?
* Vad bör man tänka på?
* Är det en bra affärsidé?


MvH Johan



Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 5 av 9

2005-12-09, kl 17:30

username

Borttagen
medlem

Inlägg: 21

eh, va? :)

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 6 av 9

2005-12-21, kl 03:34

username

Göran
Axelsson

Inlägg: 51

Webbshoppar kan du få gratis. Finns ingen anledning att beta 30.000 kr för en sådan. En avancerad gratis webbshop är t.ex. osCommerce som du hittar på http://www.oscommerce.com/

Grossister kan du hitta på www.wholesale411.com t.ex.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 7 av 9

2006-01-08, kl 23:14

superaraben

superaraben

Inlägg: 3

som johan2005 säger så finns det gratis webshoppar och det är bra om du börjar med dem. (spara pengar)
själv tycker jag att det är en lysande ide många tänker storstockholm och glömmer bort resten av landet, vilket jag tycker att du främst ska rikta in dig mot.

hör av dig för mer bollplank
[email protected]

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 8 av 9

2006-01-20, kl 12:37

username

Per
Ewermyr

Inlägg: 8

Hejsan!

Om du Johan vill talas vid om att sälja exklusiva ahlsband i shoppen så hör av dig till mig!

[email protected]

Jag vill även veta vad hemsidan ska heta !!

MVH

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 9 av 9

2006-05-30, kl 22:31

username

Medlem
#31508

Inlägg: 4

Jag vill utfärda en liten varning: Ha inte för höga förväntningar om att verkligen få sälja alla de här märkena. I alla fall inte om ni ska köpa dem direkt från de företag ni nämnt. Eftersom de alla är starka varumärken har de ett stort intresse i att vårda sin exklusivitet, de säljer alltså inte till vem som helst. De kommer att ha stora krav på att webshoppen är MYCKET professionell, vidare kommer ni inte att få sätta lägre priser än vad andra har. De kommer dessutom antagligen att ha bestämda åsikter om vilka märken de accepterar att du säljer tillsammans med deras eget.
Parallellimport är alltid tillåtet däremot, om varorna satts ut på marknaden i ett annat eu-land kan du fritt sälja dem även i sverige. Dock innebär detta antagligen att du får köpa direkt från butik någon annanstans till deras ordinarie pris.

Inläggets betyg
Svara Svara med citat