Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Lagar & Regler

Lokalhyra

Inlägg 1 av 4

2005-12-14, kl 19:00

username

Peter
Niklasson

Inlägg: 19

Lokalhyra

Sitter här och funderar lite åt min sambo. Hon har precis startat en liten hudvårdssalong som är inhyst i en frisörsalong. Utrymmet hon hyr är cirka 4 kvadratmeter. Vatten och el ingår i priset som är 8000:- ex moms. ÅTTATUSEN KRONOR !!! Själv tycker jag att detta låter orimligt dyrt. Finns det några lagar eller regler som säger hur hög hyra det får vara för en lokal ?? Mycket mycket tacksam för svar. Hälsningar Peter

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 4

2005-12-15, kl 21:49

mrnowhereman

mrnowhereman

Inlägg: 311

nä, det är marknadspriser som gäller vid lokalhyra. Är inte 100% säker men kan inte tänka mig det finns andra regler om man är inhyst hos en annan lokalhyresgäst. Hon är bunden till detta pris kontraktstiden ut, såvida hon inte kan förhandla fram lägre hyra med värden (i detta fall den som har kontraktet på lokalen)

Tycker oxå att det låter väldigt dyrt, men förmodligen drar väl den redan inarbetade frisördelen kunder åt henne, så det är nog inte bara "ytan" hon betalar för.

mvh

mvh

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 4

2006-07-16, kl 14:24

username

Stefan
Palm

Inlägg: 10

Hej, vill bara säga att hyresgästföreningen är en stor organisation som har sina metoder för att hålla nere hyrespriserna, tycker att du borde ta kontakt med dem och förklara dina tankar och situation samt fråga hur dem kan hjälpa dej. MVH Stefan

Inläggets betyg
Svara Svara med citat


Inlägg 4 av 4

2006-07-16, kl 19:45

username

Stefan
Palm

Inlägg: 10

Vill bara rätta till mitt uttalande och be om ursäkt eftersom hyresgästföreningen är för bostadshyresgäster och inte lokalhyresgäster. MVH Stefan

Inläggets betyg
Svara Svara med citat