Enkel registrering helt gratis

Forum för företagare

Det är helt kostnadsfritt att läsa eller skriva inlägg i forumet och det enda vi kräver är att du är medlem.

Bli medlem
Forum Affärsidéer

Tillverkning

Inlägg 1 av 3

2005-12-15, kl 14:29

username

Medlem
#38967

Inlägg: 2

Tillverkning

Hur gör jag för att kunna tillverka min idé? Asså först en prototyp. Det handlar om tangent bord.
Tackar!!

Svara Svara med citat

Inlägg 2 av 3

2005-12-19, kl 20:06

username

Magnus
Olsson

Inlägg: 68

Svårt att förstå direkt vad du menar här. Ska du börja producera tangentbord så har du mycket att kolla upp. Ex vad för utrustning du behöver till din verksamhet. Vilka underleverantörer du ska ha osv. Vad för kundunderlag du har och om det finns täckning för uppstartskostnaderna.

Alternativt om du söker någon som tillfälligt kan producera en prototyp enl dina önskemål och då antar jag att du vill göra tangentbordet i plast. Vid det laget ska du ta kontakt med de som formger i plast. Du bör ha ett sekretessavtal med dem om din produkt som ska gälla fram tills du har patenterat ditt tangentbord hos prv (Om den har speciella funktioner).
En bra kontakt jag har som har specialbyggt diverse utrustning är en gammal polsk skyltmakare/gravör som jag tidigare arbetat med med gott resultat. Han finner du på www.allca.se. Han kan det mesta av vad jag tror du söker.

Mvh

Magnus"Mojo"Olsson
Uddatorp AB
www.uddatorp.se

Inläggets betyg
Svara Svara med citat

Inlägg 3 av 3

2005-12-23, kl 01:53

Admir

Admir

Inlägg: 59

Kolla in på denna websida:

http://www.marinesoft.se/
-Gör det proffsigt och har erfarenhet av det mesta inom prototyp tillverkning.

Du kan även få riktigt bra med råd av de mest kunniga inom detta område på:

www.stik.se

Admir B

Inläggets betyg
Svara Svara med citat